Grant Thornton i Harvard Business Review promują outsourcing

Czym jest outsourcing, jakie niesie ze sobą korzyści i jak wpływa na codzienną działalność firmy? Grant Thornton wraz z magazynem Harvard Business Review doradzają i odpowiadają na powyższe pytania w dodatku do najnowszego wydania magazynu – Outsourcing 2015/2016. Jakość usług i partnerskie relacje. Nasi eksperci dzielą się swoim doświadczeniem i przedstawiają przykład inspirującej współpracy klientem – firmą Kazar. Dodatkowo w numerze rozmowa z Partnerem Zarządzającym Grant Thornton, Tomaszem Wróblewskim.

 

Innowacyjność i efektywność, która służy klientom | Autor: Edward Nieboj, Partner Zarządzający Grant Thornton | Str. 32

Elektroniczna teczka pracownicza i narzędzia informatyczne wspierające obieg dokumentów to tylko przykłady nowoczesnego podejścia do outsourcingu kadr i płac. Wraz z postępem technologicznym, zmienia się forma świadczenia usług outsourcingowych.

Edward Nieboj
Partner Zarządzający Grant Thornton

Dzięki informatycznej rewolucji, jaką przeszła branża w ostatnich latach, outsourcing księgowości czy HR może mocno wpłynąć na funkcjonowanie firm – nie tylko znacząco obniża koszty funkcjonowania działów finansowych i personalnych, ale też kompleksowo udoskonala jakość zarządzania firmą. Prowadzenie księgowości i rozliczanie wynagrodzeń za pomocą nowoczesnych narzędzi zwiększa bowiem przejrzystość firmy, jej wiarygodność w oczach instytucji finansowych bądź inwestorów, a także umożliwia zarządom firm stały dostęp do danych potrzebnych do podejmowania kluczowych biznesowych decyzji.”

 

Wspólna droga Kazara i Grant Thornton | Autor: Jacek Kowalczyk, Dyrektor Marketingu i PR Grant Thornton | Str. 36

Outsourcing to proces, który wymaga cierpliwości i zaangażowania z obu stron. Bardzo istotne we współpracy są relacje między firmą i dostawcą, w szczególności wzajemne zaufanie. Warto jednak podjąć ryzyko i przekazać niektóre procesy na zewnątrz, ponieważ oprócz optymalizacji kosztów, firma zyskuje spokój i może skupić się na swojej podstawowej działalności.

Monika Smulewicz
Partner, Dyrektor zarządzający w Grant Thornton

Te kilka pierwszych miesięcy, kiedy obie firmy – outsourcer i jego potencjalny klient – uczą się siebie nawzajem, rzeczywiście bywają bardzo trudne. Staramy się zrozumieć potrzeby klienta, natomiast on musi nauczyć się współpracy z outsourcingiem, a przy okazji często pokonać wiele przez lata ugruntowywanych nawyków i przyzwyczajeń. Outsourcing to coś zupełnie innego niż księgowa za ścianą. Musimy połączyć procesy po obu stronach, nauczyć się przekazywania sobie informacji. Trzeba pamiętać, że w przypadku takiej współpracy obie firmy są od siebie bardzo zależne

 

Potwierdzeniem tego może być ośmioletnia owocna współpraca Grant Thornton oraz firmy Kazar.

„Zaczynaliśmy współpracę od obsługi siedmiu sklepów, na liście płac było wtedy 80 osób. Dzisiaj Kazar ma 52 własne sklepy, kilku zagranicznych partnerów franczyzowych i zatrudnia ponad 600 pracowników. Tak potężny rozwój Kazara był dla nas sporym wyzwaniem – razem ze wzrostem naszego klienta, rosły też obowiązki wobec niego”

Outsourcing kadr i płac

Zapoznaj się z usługą

 

Biznes utopiony w papierach i paragrafach | Wywiad z Tomaszem Wróblewskim, Partnerem Zarządzającym Grant Thornton | Str. 28

W rozmowie z Harvard Business Review Tomasz Wróblewski, Partner Zarządzający Grant Thornton, o barierach, z którymi zmagają się przedsiębiorcy, którzy chcą dynamicznie rozwijać swój biznes. Jednym z kluczowych problemów jest nadprodukcja prawa w Polsce, której dynamika nieustannie rośnie.

Tomasz Wróblewski
Partner Zarządzający Grant Thornton

„W ubiegłym roku parlament uchwalił oraz rząd wydał w formie rozporządzeń ponad 25 tysięcy stron nowych przepisów; przedsiębiorca musiałby poświęcać przeciętnie 3,5 godziny dziennie na ich analizę, przy czym nie policzyliśmy tu przepisów unijnych które nie wymagają implementacji. Oczywiście nie każdy przepis dotyczy każdego, ale przecież trzeba się z nim zapoznać aby zdecydować czy w jakiś sposób nie wpływa na daną firmę.”

Zachęcamy do zapoznania się z całością magazynu i dodatku „Outsourcing 2015/2016. Jakość usług i partnerskie relacje”:

Skontaktuj się z nami