Grant Thornton otwiera digitalowy rozdział – przejmuje biuro projektowo-badawcze EDISONDA

Grant Thornton kontynuuje rozwój poprzez fuzje i przejęcia. Przejmuje spółkę EDISONDA, jedną z najbardziej doświadczonych w Polsce firm z obszaru projektowania i badań user experience. Wkracza w ten sposób w nowy rynek – rozpoczyna budowę oferty doradztwa cyfrowego dla biznesu.

Umacniamy swoją pozycję na polskim rynku. 15 września Grant Thornton przejął 80% udziałów w spółce EDISONDA, jednej z najbardziej doświadczonych i najbardziej rozpoznawalnych firm specjalizujących się w tzw. user experience, czyli projektowaniu i optymalizowaniu narzędzi digital – serwisów www, rozwiązań e-commerce, systemów biznesowych, intranetów, aplikacji mobilnych czy interfejsów urządzeń – pod kątem zapewnienia wygody ich użytkowania oraz podniesienia efektywności dla firm je wykorzystujących.

Tomasz Wróblewski
Partner Zarządzający Grant Thornton

To bardzo ważne, można powiedzieć przełomowe wydarzenie w historii Grant Thornton w Polsce. Dotąd zawsze – podobnie jak inne firmy audytorsko-doradcze – rozbudowywaliśmy naszą ofertę poprzez rozwijanie kolejnych usług z obszaru szeroko rozumianych finansów i prawa. Tym razem jest inaczej. Zostając inwestorem strategicznym w EDISONDZIE po raz pierwszy na taką skalę wchodzimy we wspieranie naszych Klientów w świecie digital. Funkcjonowanie w tym świecie to często poważne wyzwanie dla naszych Klientów, wymagające wiedzy, doświadczenia i śledzenia bieżących trendów. Stąd naturalne jest, że budujemy kompetencje w tym zakresie.  

EDISONDA to jeden z największych na polskim rynku zespołów specjalizujących się w tzw. doradztwie UX (user experience). Powstała w 2009 r. w Krakowie, obecnie zatrudnia około 30 osób, w 2016 r. odnotowała prawie 4,5 mln zł przychodów. Była zaangażowana w projektowanie m.in. systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego czy współtworzyła system intranetowy firmy TAURON, nagrodzony w 2015 r. przez Nielsen Norman Group jako jeden z 10 najlepszych tego typu projektów na świecie¹. Firma w coraz większym stopniu nastawiona jest na ekspansję zagraniczną i realizację projektów w Europie – dotąd około 20 proc. projektów było realizowanych dla klientów zagranicznych, w tym ABB, Goodyear czy AUTODESK.

¹https://www.nngroup.com/news/item/2015-intranet-design-awards/

EDISONDA świadczy przede wszystkim trzy kategorie usług:

  • Design and consultancy – projektowanie serwisów internetowych i systemów informatycznych zgodnie z metodologią angażowania użytkowników (User Centered Design).
  • Usability and eyetracking research – badania jakościowe służące poprawianiu użyteczności i efektywności narzędzi digital (eyetracking czyli śledzenie ruchów gałek ocznych, testy z użytkownikami, badania etnograficzne, ankiety internetowe czy warsztaty co-creation).
  •  User experience trainings – szkolenia dla firm w obszarze UX oraz budowanie wewnętrznych kompetencji UX.

Jeszcze więcej informacji o EDISONDZIE znajduje się w prezentacji (kliknij przycisk poniżej, by wyświetlić)

 

 

Marcin Kręcioch, współzałożyciel i Dyrektor Kreatywny w EDISONDZIE, tak wyjaśnia motywację wejścia do grupy Grant Thornton:

Po blisko 9 latach prowadzenia działalności zaczęliśmy rozglądać się za partnerem, który dostarczyłby impuls do dalszego rozwoju naszego studia projektowego – rozmawialiśmy z wieloma potencjalnym inwestorami, ale kluczowe było znalezienie organizacji, która ma pomysł na współdziałanie i budzi nasze zaufanie. Zespół Grant Thornton w Polsce wydał nam się idealnym pod tym względem partnerem.

Hubert Turaj, Dyrektor UX w EDISONDZIE, drugi ze współzałożycieli, zwraca uwagę na nieco inny aspekt:

Rynek usług digital ma przed sobą świetne perspektywy, ale premiuje przede wszystkim duże zespoły, zdolne realizować ambitne, kompleksowe i multidyscyplinarne projekty. Firmy konsultingowe na całym świecie przejmują zespoły projektowe, aby oferować kompleksowe usługi swoim klientom. Z kolei organizacje kreatywne zyskują dostęp do decydentów i mogą doradzać i wdrażać strategie projektowe, a nie tylko pojedyncze projekty. Wierzymy, że współpraca z Grant Thornton pozwoli nam realizować jeszcze bardziej ambitne i ciekawe projekty dla klientów Grupy w Polsce i Europie – mówi Huber Turaj.

Objęcie roli strategicznego udziałowca EDISONDY to kolejny ważny krok w rozwoju Grant Thornton w Polsce. W ostatnich latach firma przejęła dwie spółki – FPA z Warszawy (outsourcing rachunkowości i HR) oraz Dorfin z Torunia (doradztwo europejskie). Ponadto, dwa tygodnie temu połączyła się z renomowaną firmą doradczą F5 Konsulting. Niewykluczone są kolejne przejęcia w najbliższym czasie. Grant Thornton prowadzi rozmowy z potencjalnymi podmiotami do akwizycji, co dodatkowo poszerzy ofertę firmy.

Digitalizacja to proces, który stale przyspiesza i prędzej czy później właściwie każda firma będzie musiała optymalizować i budować cyfrowe narzędzia sprzedaży, obsługi, zarządzania czy komunikacji. W dobie Internetu i przyspieszającej rewolucji digital, firmy są wręcz zmuszone do dostosowania modeli biznesowych do wyzwań cyfrowej rzeczywistości. Dlatego uznaliśmy, że oprócz wspierania naszych Klientów w świecie realnym – np. w finansach czy rachunkowości – powinniśmy ich wspierać w świecie cyfrowym. Zaufanie w relacjach z Klientami jest podstawom kapitałem. Nie możemy Ich zawieść. Stąd decyzja o włączeniu EDISONDY do grupy Grant Thornton w Polsce. Dzięki temu jesteśmy gotowi, aby wspomagać Klientów w sprostaniu przełomowemu wyzwaniu, jakim jest digitalizacja – mówi Tomasz Wróblewski

Skontaktuj się z nami