Od pewnego czasu już wiemy, że Facebook stopniowo traci na znaczeniu na rzecz innych mediów społecznościowych, a jego potencjał marketingowy maleje. Wiele firm zaczyna szukać innego miejsca, komunikacji e-marketingowej, bo jak wiadomo świat Internetu, podobnie jak świat przyrody, nie uznaje próżni. Dlatego warto bliżej przyjrzeć się serwisowi Instagram, który często określany jest jako „złote dziecko social media”.  Jak zatem wykorzystać potencjał i możliwości tego serwisu dla promowania własnego biznesu?

Czym jest Instagram?

Instagram to platforma społecznościowa, powstała w 2010 roku, służąca do udostępniania zdjęć oraz krótkich filmów wideo. Dzięki aplikacji mobilnej, wysyłane przez nas treści bardzo szybko stają się dostępne dla szerokiego grona odbiorców, a za pomocą wielu ciekawych narzędzi jesteśmy w stanie dotrzeć  z tymi treściami do wybranej grupy docelowej. Pomimo tego, że w świadomości wielu ludzi Instagram jest serwisem dla nastolatków, z ogromną ilością „selfie” oraz fotografowanego jedzenia, wiele branż i marek zdecydowało się na wykorzystanie go do komunikacji marketingowej, odnosząc przy tym duży sukces. Jak to robią i jakich narzędzi używają? Poniżej prezentujemy 4 kroki, które powinna podjąć marka, by rozwinąć swoją społeczność na Instagramie:

  1. Behind the scenes

    Publikując zdjęcia z firmowej codzienności, wyjazdów integracyjnych czy też organizowanych biznesowych eventów „od kuchni” dajemy szansę odbiorcom, aby poczuli się częścią naszej społeczności, zyskując tym samym ich zaufanie. Poprzez udostępnianie postów o takiej treści, zbliżamy się do odbiorców, a oni zaczynają przywiązywać się do naszej marki.

    Zobacz, jak my dzielimy się życiem firmy z naszymi obserwatorami >>> PROFIL GRANT THORNTON

  2. Hasztagi

    Umiejętne wykorzystanie hasztagów jest kluczowe dla powodzenia naszego profilu na Instagramie. Hasztag to słowo kluczowe poprzedzone znakiem ”#”, a jego zastosowanie jest podobne jak na Twitterze i Facebook’u. Służą one do porządkowania treści tak, aby użytkownik poszukujący konkretnych zdjęć i profili z łatwością mógł trafić na profil Twojej marki.

    Na Instagramie, aby przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników, należy wykorzystywać trendy jakie panują aktualnie w serwisie, jednocześnie pamiętając, aby były one także związane z naszą działalnością. Nie powinniśmy jednak nadużywać tego narzędzia, ponieważ jego istotą jest jakość, a nie ilość. Istotne jest również tworzenie własnych hasztagów, powiązanych z naszą marką, aktualną kampanią czy przeprowadzanym konkursem.

  3. Konkursy

    Instagram jest doskonałym miejscem do przeprowadzania konkursów, za pomocą których zaktywujemy odbiorców, a także będziemy w stanie pozyskać nowych. Oryginalnych pomysłów i ciekawych kampanii było już wiele, a sporo z nich odniosło sukces mierzony pozyskaniem nowych użytkowników profilu (czyt. nowych potencjalnych klientów). Taka metoda promocji może również być zintegrowana z innymi naszymi kanałami social media i stroną internetową, dzięki czemu zachęcamy użytkowników do aktywności na kilku naszych platformach jednocześnie.

    Ciekawym przykładem na konkurs jest kampania szwedzkiej firmy ubezpieczeniowej, która poprosiła użytkowników o udostępnianie zdjęć z wakacji, oznaczonych odpowiednim hasztagiem. Następnie z otrzymanych zdjęć tworzyła niewyraźny kolaż, przedstawiający pewną miejscowość. Kto pierwszy zgadanie jakie popularne miejsce znajduję się na obrazku, wygrywa wycieczkę o tej właśnie destynacji.

  4. Monitorowanie wyników

    Istotą działań marketingowych jest mierzenie ich efektywności i zwrotu z poczynionej inwestycji. Instagram prócz monitoringu ilości followersów, polubień naszych postów, czy zamieszczanych komentarzy, nie oferuje zbyt wielu opcji analizowania ruchu na profilu. Jednak za pomocą odpowiedniego oprogramowania online jak np. Iconosquare, rozwiązany zostaje problem mierzenia efektywności działań w serwisie. Dzięki takim aplikacjom możemy dotrzeć do ciekawych statystyk i raportów, które ułatwią zarządzanie kontem i mierzenie korzyści biznesowych z jego używania.

    Dla wielu branż i firm Instagram stał się szansą na wzmocnienie komunikacji wizualnej z odbiorcami. Serwis ten jest najszybciej rozwijającą się e-społecznością na świecie i cieszy się ogromną popularnością zarówno wśród osób prywatnych jak i świata biznesu. Stopień zaangażowania użytkowników, których liczba przekroczyła już 300 milionów, jest tu aż 2 razy wyższy niż w przypadku pozostałych mediów społecznościowych. Warto więc wpisać do planu marketingowego prowadzenie profilu marki na Instagramie – z pewnością się to opłaci.

Zapraszamy na nasz profil na Instagramie!

Autorem publikacji jest Adrianna Husiar, Zespół Relacji Biznesowych.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Instagram dla biznesu

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.