Czy to już czas, żeby sprzedać swoje przedsiębiorstwo?03.08.2016

Każdy przedsiębiorca stanie kiedyś przed decyzją, w której sprzedaż firmy będzie jedną z możliwych alternatyw. Zanim postanowi podjąć działania mające na celu zbycie przedsiębiorstwa, kluczowym problemem który napotka będzie wybór najbardziej korzystnego momentu dokonania transakcji.

Potencjalna wartość sprzedawanego przedsiębiorstwa zmienia się w naturalny sposób wraz z jego dojrzewaniem i rozwojem. W celu określenia najdogodniejszego momentu sprzedaży firmy warto  przeanalizować wpływ fazy cyklu życia przedsiębiorstwa na jego wyniki finansowe, perspektywy,  ryzyko działalności czy wartość (z perspektywy dochodowej, rynkowej oraz majątkowej).

Wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy przedstawiono w kolejnym artykule z cyklu Akademii Wycen na stronie Fundacji Firm Rodzinnych. Zapraszam do lektury.

AUTOR: Konrad Graczykowski, Konsultant, Departament Doradztwa

Artykuły powiązane:

Obowiązek informacyjny i nowe klauzule(...)

Czytaj więcej →

RODO – czego robić nie(...)

Czytaj więcej →

Przekształcenie umów zawartych przed 22(...)

Czytaj więcej →

30 października dowiemy się, co(...)

Czytaj więcej →

Nowe struktury e-Sprawozdań

Czytaj więcej →

Wróć do najnowszych publikacji

Dalej →
Blog podatkowy

Blog Doradców Podatkowych

Piszemy o podatkach dla przedsiębiorców

Przejdź do Bloga
Blog Księgowych

Blog Księgowość jest sexy

Księgowość jest ciekawa, intrygująca po prostu sexy.

Przejdź do Bloga
Blog Kadr i Płac

Poradnik HR

Piszemy i dyskutujemy
o kadrach, płacach
i "miękkim" HR

Przejdź do Bloga
Skontaktuj się z nami