Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs w ramach poddziałania 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand Programu Operacyjnego Inteligenty Rozwój 2014 – 2020. Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa będą mogły uzyskać dotacje na promocję i internacjonalizację swojej działalności.
Typy projektów
Wsparcie otrzymać mogą projekty zakładające uczestnictwo w działaniach objętych programem promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych i/lub uczestnictwo w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji. Celem tych projektów jest promowanie marek produktowych wnioskodawcy (wyrobów/usług), które mogą stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych.
Kategorie kosztów kwalifikowalnych w zakresie pomocy publicznej:
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w targach lub wystawie, w tym koszty zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska wystawowego.
Kategorie kosztów kwalifikowalnych w zakresie pomocy de minimis:
- koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,
- koszty szkolenia,
- koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych,
- koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,
- koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego,
- koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie, w tym w szczególności koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego,
- koszty reklamy w mediach targowych,
- koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach,
- koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej,
- koszty informacyjno -promocyjne projektu
Sprawdź Doradztwo europejskie Grant Thornton
Beneficjenci
Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa
Poziom dofinansowania
Maksymalny poziom dofinansowania wynosi:
- w przypadku formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
- w przypadku formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
- w przypadku formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
- do 60% – dla średnich przedsiębiorstw,
- do 75% – dla małych przedsiębiorstw,
- do 80% – dla mikroprzedsiębiorstw z województwa mazowieckiego,
- do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorstw
Wartość kosztów kwalifikowalnych
- dla jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – 500 000,00 zł,
- dla co najmniej dwóch programów promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – 1 mln zł,
- dla branżowego programu promocji – 1 mln zł,
- dla branżowego programu promocji i co najmniej jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – 1 mln zł.
Alokacja
150 mln zł, w tym:
- 30 mln dla woj. mazowieckiego
- 120 mln dla pozostałych województw
Nabór wniosków
4 kwietnia 2018r. – 8 maja 2018r.
AUTOR: Michał Wałecki, Specjalista ds. funduszy unijnych, Doradztwo Europejskie