Kiedy najlepiej publikować treści eksperckie w social mediach?18.02.2015

Czas jest najważniejszy. Czas produkcji, czas realizacji usługi, czas transportu i magazynowania. Liczy się czas, jaki poświęcamy klientowi,  jego potrzebom, opiniom i wymaganiom. Również podczas komunikacji internetowej z obecnymi i potencjalnymi klientami są momenty lepsze i gorsze, które mogą zaważyć na atrakcyjności i liczbie interakcji, w jaką będą chcieli się zaangażować użytkownicy mediów społecznościowych.

Wielu ekspertów podjęło się poszukiwań najlepszej i najbardziej optymalnej pory do publikowania treści w social media. Dochodząc do konsensusu stworzono listę najlepszych „momentów” w ciągu dnia oraz tygodnia, które mogą zwiększyć zainteresowanie publikacjami, wrzucanymi zarówno na profilach firmowych jak i tych indywidualnych, wykorzystywanych do celów zawodowych.

 

Facebook – król weekendu

Największy ruch na Facebooku odbywa się pod koniec tygodnia.  Zbliżający się weekend uaktywnia największą część jego użytkowników – tych, którzy traktują Facebooka jako społecznościowy „pub”, w którym wymienia się opinie i poglądy niezwiązane z pracą zawodową. Dla wielu użytkowników Facebook to również „odskocznia” od monotonii codziennych obowiązków. Im człowiek bardziej znużony i zmęczony pracą, tym częściej zagląda na Facebooka.

Z tego względu sugeruje się wstawianie postów o godzinie 13-tej (to godzina o najwyższej liczbie interakcji podejmowanych przez użytkowników tzn. pisanych komentarzy i udostępnień) oraz 15-tej (kiedy odnotowuje się najwięcej kliknięć tzw. like’ów). Należy zwrócić uwagę, że Facebook jest medium skierowanym przede wszystkim na rynek konsumencki, dlatego tematyka powinna być lekka i przystępna dla każdej grupy zdefiniowanych przez nas odbiorców. Natomiast posty i komentarze kierowane do przedsiębiorców powinny wskazywać wysoki poziom naszej wiedzy merytorycznej, ale forma przekazu powinna być raczej nieformalna. Warto w poście, zadać pytanie skierowane do grupy docelowej i załączyć link do tekstu/video/grafiki poszerzającej temat (najlepiej swojego autorstwa). Np.:

 

Twitter – towarzysz lunchu

Według badań Argyle Social (firmy zajmującej się narzędziami, które wspierają biznes  w efektywnym wykorzystaniu mediów społecznościowych), najwięcej osób odwiedza Twittera w porze lunchu (13-15) od poniedziałku do czwartku. To jest dobry czas, aby publikować treści biznesowe, skierowane do uczestników rynku B2B. Posty konsumenckie cieszą się z kolei większym zainteresowaniem w weekendy, co doskonale obrazuje poniższa grafika:

 

1_3

(Kiedy zaangażowanie użytkowników jest największe na Facebooku i Twitterze? Żródło: Argyle Social)

Świetnym pomysłem jest publikowanie na Twitterze naszych zawodowych refleksji oraz opinii na tematy branżowe. Np.:

 

LinkedIn – profesjonalizm dla profesjonalistów

Na LinkedInie zdecydowanie najlepiej publikować w środku tygodnia. Ludzie korzystają ze swoich profili niemalże wyłącznie w celach zawodowych, dlatego częściej zwrócą uwagę na treści zamieszczane między wtorkiem i czwartkiem. Optymalnymi godzinami są okolice południa. LinkedIn jest przede wszystkim naszą wizytówką. Miejscem, gdzie można znaleźć informacje o umiejętnościach, zawodzie i zainteresowaniach, dlatego zaleca się komunikowanie treści w stylu oficjalnym.

3_1

Blog – poradnik XXI wieku

Blogi należą do rodziny mediów społecznościowych nie od dziś. Niestety nie każdy o tym wie, ponieważ charakteryzują się dłuższą formą tekstu. Niemniej działają na podobnej zasadzie. Umożliwiają komentowanie, like’owanie oraz rozbudowaną dyskusję. Tak jak na Twittera wrzucamy link do bloga, tak na blogu mamy ikonkę Twittera, która np. umożliwia udostępnianie artykułu przez inne osoby (co zwiększa zasięg i świadomość naszego istnienia).

Tutaj również duże znaczenie odgrywa moment publikacji. Dan Zarella – wielokrotnie nagradzany naukowiec, badający zachowania użytkowników w mediach społecznościowych, postanowił określić, co sprawia, że blog odnosi sukces. Z jego obserwacji wynika, że 70% ludzi czyta posty z samego rana, a komentarze najczęściej pojawiają się około godziny 9 – zazwyczaj podczas weekendu. Z drugiej strony największy ruch (ilość osób poruszających się po serwisie w danej chwili) przypada na poniedziałki. Dlatego, warto swoje wypowiedzi umieszczać w pierwszym dniu tygodnia i zawsze pamiętać, aby to był ranek. Wtedy więcej ludzi przyswoi sobie zamieszczone na nim treści.

2_2

(Kiedy użytkownicy najczęściej czytają blogi? Źródło: blog.kissmetrics.com)

Czas, w jakim zostają opublikowane treści na portalach społecznościach jest istotny, jeżeli chce się zwiększyć ilość interakcji. Ten, podany powyżej, jest tylko sugerowany i opracowany na podstawie wielu analiz. Dla każdej firmy może się on nieznacznie różnić, dlatego powinno się śledzić na bieżąco, co i kiedy ma większy zasięg: przeglądać statystyki, samemu je opracowywać albo korzystać ze specjalistycznych narzędzi, które umożliwiają monitorowanie mediów społecznościowych.

Autorem jest Joanna Dziamska, stażystka w zespole Relacji Biznesowych

 

 Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com
Audyt – Podatki – Outsourcing – Konsulting
Member of Grant Thornton International Ltd

Artykuły powiązane:

Tygodniowy przegląd podatkowy nr 47

Czytaj więcej →

Czym byłaby firma bez dobrego(...)

Czytaj więcej →

Trzecie ostrzeżenie MF przed agresywną(...)

Czytaj więcej →

MF ostrzega przed uwzględnianiem w(...)

Czytaj więcej →

Leasing – jak rozróżnić operacyjny(...)

Czytaj więcej →

Wróć do najnowszych publikacji

Dalej →
Blog podatkowy
Blog Doradców Podatkowych

Piszemy o podatkach dla przedsiębiorców

Przejdź do Bloga
Blog Księgowych
Blog Księgowość
jest sexy

Księgowość jest ciekawa, intrygująca po prostu sexy.

Przejdź do Bloga
Blog Kadr i Płac
Poradnik HR

Piszemy i dyskutujemy
o kadrach, płacach
i "miękkim" HR

Przejdź do Bloga
Skontaktuj się z nami