Nowe trendy w branży spożywczej04.03.2014

Ostatnie lata dla rynku produktów spożywczych oraz napojów to okres wzrostów. Zgodnie z opinią przeważającej większości (90%) dyrektorów biorących udział w  ankiecie Grant Thornton International dotyczącej globalnego rynku produktów spożywczych oraz napojów, trendy z poprzednich lat powinny się utrzymać.

Rośnie rola mediów społecznościowych, zmienia się struktura demograficzna konsumentów, a przetasowania pomiędzy największymi graczami na rynku są nieuniknione.

Większe znaczenie nowych technologii

Coraz więcej producentów wykorzystuje dane o konsumentach do indywidualizacji działań marketingowych. Firmy prowadzące tego typu analizy posiadają wyraźną przewagę w postrzeganiu zachowań oraz potrzeb klientów, przez co są w stanie precyzyjnej planować swoje działania.

W dzisiejszym świecie na rynku produktów spożywczych wykorzystywanie mediów społecznościowych staje się powszechną praktyką. Poprzez Internet konsumenci wymieniają się doświadczeniami i opiniami, poznają nowe produkty, dzięki czemu firma może uzyskać świetne efekty marketingowe przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych.

Konsulting

Zapoznaj się z usługą

 

Każda technologia ma jednak swoje wady i należy je zidentyfikować przed jej wdrożeniem. Największym ryzykiem związanym z prowadzeniem działań w obszarze  mediów społecznościowych  jest możliwość zniszczenia reputacji firmy. Niezbędne w takiej sytuacji jest więc przygotowanie procedur pozwalających na monitorowanie opinii o  firmie w internecie oraz radzenie sobie z negatywnymi komentarzami.

Zmiany demograficzne

Istotną kwestią jest również zmieniająca się struktura demograficzna konsumentów. Coraz większy wpływ na rynek mają osoby urodzone na przełomie tysiąclecia oraz podczas wyżu demograficznego. Tacy konsumenci poszukują towarów ekologicznych, zdrowych produktów, które nie wywierają negatywnych skutków na środowisko. Firmy powinny więc zwracać szczególną uwagę na strukturę demograficzną swoich klientów, prowadzić badania, które wskażą w jaki sposób będzie się ona zmieniać w najbliższym czasie i jakie działania powinny zostać podjęte, aby jak najefektywniej dopasować się do zmieniającego otoczenia.

 

 Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com
Audyt – Podatki – Outsourcing – Konsulting
Member of Grant Thornton International Ltd

Artykuły powiązane:

Nowa struktura JPK_VAT (3) –(...)

Czytaj więcej →

Otrzymanie z opóźnieniem faktury z(...)

Czytaj więcej →

Czy biegły rewident jest „insiderem”?(...)

Czytaj więcej →

Przedsiębiorcy rodzinni zdobyli zaufanie Polaków

Czytaj więcej →

Tygodniowy przegląd podatkowy nr 54

Czytaj więcej →

Wróć do najnowszych publikacji

Dalej →
Blog podatkowy

Blog Doradców Podatkowych

Piszemy o podatkach dla przedsiębiorców

Przejdź do Bloga
Blog Księgowych

Blog Księgowość jest sexy

Księgowość jest ciekawa, intrygująca po prostu sexy.

Przejdź do Bloga
Blog Kadr i Płac

Poradnik HR

Piszemy i dyskutujemy
o kadrach, płacach
i "miękkim" HR

Przejdź do Bloga
Skontaktuj się z nami