W jakim stopniu rozpoznawalna marka, know-how czy patenty wpływają na wartość mojego biznesu?22.06.2016

Przedsiębiorstwo to nie tylko majątek trwały, którym mogą dysponować właściciele. Oprócz budynków, maszyn czy samochodów równie istotne są mniej oczywiste aktywa, które nie mają materialnego charakteru. W wielu przypadkach o osiągnięciu sukcesu decydują właśnie takie składniki majątku jak: uznana marka, rozpoznawalny znak towarowy lub możliwość korzystania z unikalnego rozwiązania technologicznego.

Firmy, które mogą posługiwać się tego typu aktywami, posiadają niewątpliwą przewagę nad konkurentami. Zazwyczaj pozwala im to na osiąganie ponadprzeciętnych wzrostów przychodów lub rentowności. Tym samym, wartość ich biznesu jest również odpowiednio wyższa. Co więcej, w wielu przypadkach wartość posiadanego znaku towarowego może być nawet wyższa niż wartość majątku trwałego. Warto zatem zastanowić się, jak duży wpływ na wartość przedsiębiorstwa mają aktywa niematerialne.

Odpowiedź na tak postawione pytanie można znaleźć w kolejnym artykule z cyklu Akademii wycen. Tym razem zastanowimy się wspólnie nad wartością patentów, kontraktów długoterminowych oraz znaków towarowych, a także ich wpływem na aktywne budowanie wartości całego przedsiębiorstwa. Zapraszam do lektury na stronie Fundacji Firm Rodzinnych.

AUTOR: Tomasz Mleaczak, Specjalista, Departament Doradztwa

Artykuły powiązane:

Nowa struktura JPK_VAT (3) –(...)

Czytaj więcej →

Otrzymanie z opóźnieniem faktury z(...)

Czytaj więcej →

Czy biegły rewident jest „insiderem”?(...)

Czytaj więcej →

Przedsiębiorcy rodzinni zdobyli zaufanie Polaków

Czytaj więcej →

Tygodniowy przegląd podatkowy nr 54

Czytaj więcej →

Wróć do najnowszych publikacji

Dalej →
Blog podatkowy

Blog Doradców Podatkowych

Piszemy o podatkach dla przedsiębiorców

Przejdź do Bloga
Blog Księgowych

Blog Księgowość jest sexy

Księgowość jest ciekawa, intrygująca po prostu sexy.

Przejdź do Bloga
Blog Kadr i Płac

Poradnik HR

Piszemy i dyskutujemy
o kadrach, płacach
i "miękkim" HR

Przejdź do Bloga
Skontaktuj się z nami