Za jaką cenę mógłbym sprzedać swoją firmę?13.05.2016

Wartość przedsiębiorstwa można szacować nie tylko ze względu na jego potencjał wzrostu, tak jak to dzieje się w przypadku metod dochodowych, ale także przyjmując za punkt odniesienia rynek, na którym działa przedsiębiorstwo. Dlatego kolejny artykuł z cyklu Akademii Wycen poświęcony został metodom porównań rynkowych.

W procesie wyceny metodami porównawczymi kluczowa jest odpowiedź na pytanie: Które podmioty gospodarcze można uznać za porównywalne? Niejednokrotnie proces doboru takich przedsiębiorstw jest trudny i wymaga głębokiej analizy przedmiotu działalności, ryzyka, wielkości, a także tempa wzrostu poszczególnych spółek. Zrozumienie kwestii doboru przedsiębiorstw, budowy i rodzaju mnożników a także newralgicznych punktów wyceny porównawczej jest niewątpliwie wyzwaniem dla każdego przedsiębiorcy ale jest to wyzwanie, które z pewnością zaowocuje wiedzą, która może być przydatna w każdym momencie funkcjonowania firmy.

Więcej informacji na temat porównawczych metod wyceny znajduje się na stronie Fundacji Firm Rodzinnych. Zachęcam do lektury.

AUTOR: Błażej Filipczak, Asystent, Departament Doradztwa

Artykuły powiązane:

Już tylko kilka dni zostało(...)

Czytaj więcej →

Dyrektorzy finansowi nie obawiają się(...)

Czytaj więcej →

Nowa struktura JPK_VAT (3) –(...)

Czytaj więcej →

Otrzymanie z opóźnieniem faktury z(...)

Czytaj więcej →

Czy biegły rewident jest „insiderem”?(...)

Czytaj więcej →

Wróć do najnowszych publikacji

Dalej →
Blog podatkowy

Blog Doradców Podatkowych

Piszemy o podatkach dla przedsiębiorców

Przejdź do Bloga
Blog Księgowych

Blog Księgowość jest sexy

Księgowość jest ciekawa, intrygująca po prostu sexy.

Przejdź do Bloga
Blog Kadr i Płac

Poradnik HR

Piszemy i dyskutujemy
o kadrach, płacach
i "miękkim" HR

Przejdź do Bloga
Skontaktuj się z nami