Dojrzałość biznesu

Kontakt

W pewnym momencie rozwojowym Twoja firma uzyskuje określoną reputację na rynku, marki Twoich produktów czy usług są wysoko oceniane, dysponujesz siecią lojalnych partnerów biznesowych, grona Twoich stałych klientów jest imponujące. W żadnym momencie rozwoju firmy nie można stracić perspektywy rynku.

Nowe pomysły konkurentów czy zmieniające się gusta konsumentów mogą szybko zmienić sytuację Twojej firmy. Tym niemniej taki moment w rozwoju firmy sprzyja koncentracji na efektywności.

Kiedy sytuacja rynkowa jest stabilna spada motywacja do doskonalenia. Tymczasem to najlepszy moment, aby skoncentrować się na wnętrzu. Na tym etapie wydajność operacyjna staje się bardziej istotna – procesy biznesowe i operacyjne powinny zostać poddane ponownej ocenie w celu zapewnienia skuteczności i efektywności na optymalnym poziomie. Punkt nacisku powinien zostać przeniesiony na planowanie podatkowe, zarządzanie majątkiem, outsourcing procesów wspomagających, optymalizację źródeł finansowania. Każdy moment wytchnienia szybko się kończy i podniesienie efektywności biznesu będzie procentowało kiedy ponownie przyjdzie borykać się z pogorszeniem koniunktury czy wzmożoną konkurencją.

 

W Grant Thornton uważamy, że firma jest na tyle złożonym układem społeczno-organizacyjnym, że podnoszenie jego efektywności jest procesem o charakterze ciągłym. Stawka ciągłej walki o efektywności jest wielka. Przedsiębiorstwo, które jest sprawniejsze, dysponuje większymi rezerwami będzie skuteczniejsze zarówno w wykorzystaniu szansy rynkowej jak i radzeniu sobie z zagrożeniami.

Twitter

Usługi powiązane:

target_orange

Audyt wewnętrzny

target_fuchsia

Strategie rozwoju

target_lavendar

Internet intelligence

map_orange

Interpretacje podatkowe

Skontaktuj się z nami