Strategie rozwoju

Kontakt

Strategia firmy jest warta tyle, na ile zostanie wdrożona. W ramach usługi doradztwa strategicznego opracowujemy plany i strategie rozwoju przedsiębiorstw, które mają realną szansę na implementację.

Strategia rozwoju to systemowe działanie organizacji polegające na określeniu:

  • długookresowych celów i ich modyfikacji w zależności od zmian zachodzących w otoczeniu,
  • zasobów niezbędnych do realizacji tych celów,
  • sposobów postępowania zapewniających optymalne wykorzystanie zasobów dla elastycznego reagowania na wyzwania rynku i zapewnienia korzystnych warunków rozwoju.

W Grant Thornton oferujemy rozwiązania dopasowane do specyficznych problemów i wyzwań naszych Klientów.

Do projektowania przyszłości organizacji podchodzimy kompleksowo, postępując zgodnie z następującymi etapami:

  • ocena stanu obecnego, zakończona analizą mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń dla rozwoju w najbliższej przyszłości oraz ustaleniem kluczowych czynników sukcesu,
  • sformułowanie wartości, misji i wizji rozwoju,
  • wyznaczenie celów strategicznych i operacyjnych, zdefiniowanie mierników i wskaźników,
  • zdefiniowanie kluczowych przedsięwzięć rozwojowych na poszczególnych obszarach funkcjonalnych,
  • prognoza wyników finansowych i ocena ekonomicznej efektywności realizacji strategii rozwoju,
  • analiza czynników ryzyka oraz wrażliwości wyników finansowych na ich wystąpienie,
  • sformułowanie planu wdrożenia strategii i monitorowania jej realizacji,
  • monitoring celów i wskaźników.

W ramach tworzenia i wdrażania strategii rozwoju przedsiębiorstw w zależności od potrzeb poddajemy analizie następujące obszary:

Segmentacja rynku i ocena potencjału

  • Jak atrakcyjny jest dotychczasowy lub nowy rynek?
  • Czy dotyczy to wszystkich segmentów?
  • Jakie są kluczowe czynniki sukcesu w poszczególnych segmentach rynku?
  • Jakie są główne ryzyka i bariery?
  • Jak silna jest obecna konkurencja?
  • Czym możemy się wyróżnić, by skutecznie konkurować?
  • Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę podejmując decyzję o potencjalnej inwestycji lub wyjściu z danego segmentu?

Analiza potrzeb klientów

  • Jakie są główne kryteria wyboru produktów i usług stosowane przez klientów?
  • W jakim stopniu nasza oferta i cennik odpowiadają na te potrzeby?
  • Czy klienci zamierzają kupować nasze produkty i usługi w przyszłości?
  • Jak inaczej możemy wykorzystać nasze umiejętności i zasoby, by zwiększyć przychody i zyski z dotychczasowych klientów? Co zrobić w przypadku nowych klientów?

Analiza konkurencji

  • Czym nasza firma wyróżnia się na tle konkurencji z perspektywy klienta i jego kryteriów wyboru?
  • Czy nasi konkurenci są w stanie szybciej reagować na zmieniające się potrzeby klientów? W jaki sposób to wpływa na naszą pozycję na rynku?
  • Czy nasza dotychczasowa strategia rozwoju pozwala ograniczyć ryzyko konkurencji? Czy pozwala nam uzyskać przewagę nad konkurencją?
  • W jakie elementy naszej przewagi konkurencyjnej powinniśmy inwestować?
  • W jakich obszarach szukać dodatkowych możliwości poprawy naszej pozycji?

Nowy model biznesowy

  • Czy przyjęliśmy odpowiednie założenia w dotychczasowej strategii rozwoju firmy?
  • Czy wykonaliśmy naszą strategię w zakresie oferty, cen i klientów?
  • Czy wybraliśmy odpowiednie rynki pod względem geograficznym?
  • Czy nasze produkty i usługi trafiają w oczekiwania klientów na tych rynkach?
  • Jak dobrze jesteśmy przygotowani do reagowania na wahnięcia popytu i zmiany potrzeb klientów?
  • Czy umiemy oszacować zapotrzebowanie na nasze produkty i usługi w przyszłości – czy wiemy komu, co, gdzie i jak będziemy sprzedawać?
  • W jaki sposób zwiększyć przychody?
  • Czy możemy efektywniej zarządzać kosztami?
  • Jakie są koszty związane z nową strategią rozwoju oraz oczekiwany zysk?
  • Jakie umiejętności i zasoby są niezbędne, aby skutecznie przygotować i wdrożyć nową strategię firmy?

Wdrożenie strategii

  • Jak przełożyć wizję rozwoju na praktyczne cele strategiczne?
  • Jakie mierniki wdrożenia wybrać?
  • Jakie projekty kontynuować, a z jakich zrezygnować?
  • Jak właściwie kaskadować cele?
  • Jak powiązać wdrażanie strategii rozwoju z systemem wynagradzania?
  • Jak zintegrować ją z procesem budżetowania?

W pracy z Klientami stosujemy pragmatyczną metodologię, opartą na naszym doświadczeniu w realizacji podobnych projektów. W zależności od potrzeb przeprowadzimy dla Twojej firmy m.in. badania rynkowe (ankiety, wywiad telefoniczny, tajemniczy klient, grupy fokusowe, analiza zasobów internetowych), desk research oraz rozmowy z właścicielami, kadrą zarządczą i kluczowymi pracownikami.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

najnowsze publikacje

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia z zarządzania projektami?

Czytaj więcej →

Gruby portfel – pojęcie względne

Czytaj więcej →

Dlaczego wydając miliony na budowanie zaangażowania pracowników kupujemy tak niewiele?

Czytaj więcej →

Usługi powiązane:

Konsulting biznesowy

Audyt wewnętrzny

Niezależny Przegląd Przedsiębiorstw (IBR)

Zarządzanie ryzykiem biznesowym

Skontaktuj się z nami