Treść artykułu

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs w ramach poddziałania 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych  – Go to Brand Programu Operacyjnego Inteligenty Rozwój 2014 – 2020. Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa będą mogły uzyskać dotacje na promocję i internacjonalizację swojej działalności.

Typy projektów

Wsparcie otrzymać mogą projekty zakładające uczestnictwo w działaniach objętych programem promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych  i/lub uczestnictwo w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji. Celem tych projektów jest promowanie marek produktowych wnioskodawcy (wyrobów/usług), które mogą stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych.

Kategorie kosztów kwalifikowalnych w zakresie pomocy publicznej:

  • koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w targach lub wystawie, w tym koszty zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska wystawowego.

Kategorie kosztów kwalifikowalnych w zakresie pomocy de minimis:

  • koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,
  • koszty szkolenia,
  • koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych,
  • koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,
  • koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego,
  • koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie, w tym w szczególności koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego,
  • koszty reklamy w mediach targowych,
  • koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach,
  • koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej,
  • koszty informacyjno -promocyjne projektu

Potrzebujesz wsparcia w zakresie pozyskania funduszy UE?

Sprawdź Doradztwo europejskie Grant Thornton

Beneficjenci

Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa

Poziom dofinansowania

Maksymalny poziom dofinansowania wynosi:

  1. w przypadku formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
  2. w przypadku formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
  3. w przypadku formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
  • do 60% – dla średnich przedsiębiorstw,
  • do 75% – dla małych przedsiębiorstw,
  • do 80% – dla mikroprzedsiębiorstw z województwa mazowieckiego,
  • do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorstw

Wartość kosztów kwalifikowalnych

  1. dla jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – 500 000,00 zł,
  2. dla co najmniej dwóch programów promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – 1 mln zł,
  3. dla branżowego programu promocji – 1 mln zł,
  4. dla branżowego programu promocji i co najmniej jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – 1 mln zł.

Alokacja

150 mln zł, w tym:

  • 30 mln dla woj. mazowieckiego
  • 120 mln dla pozostałych województw

Nabór wniosków

4 kwietnia 2018r. – 8 maja 2018r.

AUTOR: Michał Wałecki, Specjalista ds. funduszy unijnych, Doradztwo Europejskie

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.

Najczęściej czytane