W listopadzie 2020 roku pracodawcy w Polsce opublikowali 195 tys. ofert pracy, czyli najmniej od maja i o 27% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z badania Grant Thornton i Element.

[Pobierz raport lub przeczytaj poniżej jego streszczenie]

Silny wzrost zakażeń odnotowany w Polsce w listopadzie miał swoje odzwierciedlenie na rynku pracy. Jak wynika z danych firmy Element zebranych dla Grant Thornton, w ostatnim miesiącu popyt na pracowników wyraźnie się skurczył. W listopadzie pracodawcy w Polsce opublikowali na 50 największych portalach rekrutacyjnych 195 tys. nowych ogłoszeń o pracę. To o 45 tys. mniej niż w październiku i o 72 tys. mniej niż we wrześniu. Roczny spadek ofert pracy pogłębił się do 27% z 21% w październiku.

Największy ubytek nowych ogłoszeń o pracę widać z zawodach związanych z pracą fizyczną, marketingiem i sprzedażą oraz wśród specjalistów w obszarze HR. Najmocniej przybyło natomiast ofert dla pracowników służby zdrowia, specjalistów e-commerce oraz ekspertów cyberbezpieczeństwa.

Nasze badanie pokazuje też, że pracodawcy – szukając oszczędności – ponownie lekko ograniczają w ofertach pracy liczbę proponowanych kandydatom zachęt i benefitów, zwłaszcza szkoleń i pakietów sportowych. Obecnie statystyczna oferta zawiera średnio 6 benefitów.

Monika Łosiewicz

Menedżer ds. potencjału ludzkiego, Grant Thornton

Na skutki drugiej fali pandemii i wprowadzonych wraz z nią obostrzeń nie trzeba było długo czekać. Liczba nowych ofert pracy, przynajmniej tych publikowanych na portalach internetowych, znów zmalała. Nie oznacza to jednak, że pracodawcy zupełnie nie zatrudniają i rynek zamarł. Firmy nadal prowadzą swoje działania rekrutacyjne, tylko skala rynku skurczyła się o około jedną czwartą.

Pobierz raport „Rynek pracy w czasie COVID-19”

Partnerem technologicznym badania jest firma Element.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Druga fala pandemii rozlewa się po rynku pracy

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.