fbpx

W jakim stopniu rozpoznawalna marka, know-how czy patenty wpływają na wartość mojego biznesu?

Treść artykułu

Przedsiębiorstwo to nie tylko majątek trwały, którym mogą dysponować właściciele. Oprócz budynków, maszyn czy samochodów równie istotne są mniej oczywiste aktywa, które nie mają materialnego charakteru. W wielu przypadkach o osiągnięciu sukcesu decydują właśnie takie składniki majątku jak: uznana marka, rozpoznawalny znak towarowy lub możliwość korzystania z unikalnego rozwiązania technologicznego.

Firmy, które mogą posługiwać się tego typu aktywami, posiadają niewątpliwą przewagę nad konkurentami. Zazwyczaj pozwala im to na osiąganie ponadprzeciętnych wzrostów przychodów lub rentowności. Tym samym, wartość ich biznesu jest również odpowiednio wyższa. Co więcej, w wielu przypadkach wartość posiadanego znaku towarowego może być nawet wyższa niż wartość majątku trwałego. Warto zatem zastanowić się, jak duży wpływ na wartość przedsiębiorstwa mają aktywa niematerialne.

Odpowiedź na tak postawione pytanie można znaleźć w kolejnym artykule z cyklu Akademii wycen. Tym razem zastanowimy się wspólnie nad wartością patentów, kontraktów długoterminowych oraz znaków towarowych, a także ich wpływem na aktywne budowanie wartości całego przedsiębiorstwa. Zapraszam do lektury na stronie Fundacji Firm Rodzinnych.

AUTOR: Tomasz Mleaczak, Specjalista, Departament Doradztwa

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.

Inne artykuły z kategorii: Wyceny Zobacz wszystkie

Za jaką cenę mógłbym sprzedać swoją firmę?

Wartość przedsiębiorstwa można szacować nie tylko ze względu na jego potencjał wzrostu, tak jak to dzieje się w przypadku metod dochodowych, ale także przyjmując za punkt odniesienia rynek, na którym działa przedsiębiorstwo. Dlatego kolejny artykuł…

Najczęściej czytane