Treść artykułu
Dynamika rozwoju organizacji na coraz bardziej wymagającym rynku wymusza konieczność optymalizowania działalności i wdrażania bieżących usprawnień.
Skontaktuj się
Effectiveness Navigator jest swoistym kompasem w Twojej biznesowej podróży. Przyczyni się do lepszego podejmowania decyzji zarządczych, a przez to do zwiększonej efektywności i szybkości działania firmy. Umożliwia zaprojektowanie skutecznego systemu organizacyjno-zarządczego, działającego jak “dobrze naoliwiony mechanizm”, dzięki któremu firma jest w stanie reagować z wyprzedzeniem oraz przewidywać zarówno zagrożenia, jak i szanse pojawiające się przed nią.
Jakich obszarów dotyka Effectiveness Navigator?
Jakich obszarów dotyka Effectiveness Navigator?
Effectiveness Navigator w 4 krokach:
- 1. Diagnoza
- 2. Rekomendacja
- 3. Sesja kreatywna
- 4. Wdrożenie
1. Diagnoza
Proces współpracy rozpoczynamy każdorazowo od wnikliwej diagnozy kontekstu sytuacyjnego, pozwalającej na zidentyfikowanie wyzwań i szans. Skupimy się na tym, co najpilniejsze i najważniejsze.
2. Rekomendacja
Przedstawimy optymalną koncepcję, która zapewni wzrost efektywności oraz osiągnięcie długofalowych rezultatów. Deklarujemy uczestnictwo w pełnym cyklu wdrożenia.
3. Sesja kreatywna
Sesja przeprowadzona z kluczowymi osobami w organizacji przeprowadzonej według autorskiej metodyki 6box wypracowanej przez Grant Thornton.
4. Wdrożenie
Powołamy interdyscyplinarny zespół projektowy złożony z Państwa kluczowych pracowników oraz naszych dziedzinowych ekspertów. Koncepcję wypracujemy wspólnie – podczas warsztatów i sesji kreatywnych.
Tak zastosowaliśmy Effectiveness Navigator w praktyce:
Wyzwanie Klienta
W kontekście pogarszającej się sytuacji finansowo-ekonomicznej warunkowanej zmianami zachodzącymi w otoczeniu (rynkowymi, technologicznymi) oraz odejściem kluczowych osób, firma rodzinna X z ponad 20-letnią historią zgłosiła się z potrzebą “optymalizacji procesowej”. Zarząd stwierdził, że jednym ze sposobów na zwiększenie efektywności firmy i poprawę jej funkcjonowania będzie usprawnienie głównych procesów biznesowych.
Nasze podejście
Współpracę rozpoczęliśmy od sesji kreatywnej z Zarządem, by w pełni zrozumieć potrzeby Spółki.
To pozwoliło na postawienie wstępnej diagnozy, którą pogłębiliśmy podczas audytu organizacyjno-zarządczego. Przeanalizowaliśmy:
- model biznesowy i sposób funkcjonowania,
- strukturę organizacyjną i zasady zarządzania,
- główne procesy biznesowe,
- szeroko rozumiane zasoby organizacji (zasoby ludzkie, zasoby IT).
Wyniki przeglądu i pracy warsztatowej z Zarządem wskazały, że procesy – jeśli chodzi o logikę ich przebiegu – ułożone są prawidłowo, a bardziej potrzebne są zmiany w strukturze organizacyjnej. Wypracowaliśmy założenia zmian i przystąpiliśmy do modelowania nowego rozwiązania organizacyjno-zarządczego. Asystowaliśmy Klientowi w procesie wdrożenia rozwiązania.
Dostarczone wartości
W efekcie naszych prac zaprojektowana została nowa struktura z wyodrębnionym szczeblem zarządczym, który operacyjnie “odciążył” zakres obowiązków Zarządu, co przełożyło się na znaczący wzrost efektywności działania firmy X.
Jednocześnie zaangażowanie pracowników firmy w proces tworzenia modelu organizacyjno-zarządczego ułatwiło ich zidentyfikowanie się z wypracowanymi rozwiązaniami oraz narzędziami wspierającymi proces implementacji zmian. Stały kontakt z Klientem i bieżące konsultacje na każdym kroku zagwarantowały szybkość reakcji i dopasowanie wsparcia do potrzeb organizacji.
Dowiedz się, jak Effectiveness Navigator może pomóc Twojej firmie!
Skontaktuj się