Treść artykułu
Prawidłowo sformułowane strategie rozwoju oraz odpowiednio zaprojektowane modele biznesowe gwarantują sukces każdej organizacji. W Grant Thornton opracowujemy strategie rozwoju oraz tworzymy modele biznesowe dopasowane do potrzeb i wyzwań naszych Klientów, które mają realną szansę na implementację.
Skontaktuj się
Do projektowania przyszłości organizacji podchodzimy kompleksowo, postępując zgodnie z następującymi etapami:
W zakresie tworzenia strategii rozwoju
- ocena stanu obecnego, zakończona analizą mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń dla rozwoju w najbliższej przyszłości oraz ustaleniem kluczowych czynników sukcesu
- sformułowanie wartości, misji i wizji rozwoju
- wyznaczenie celów strategicznych i operacyjnych, zdefiniowanie mierników i wskaźników
- zdefiniowanie kluczowych przedsięwzięć rozwojowych na poszczególnych obszarach funkcjonalnych
- prognoza wyników finansowych i ocena ekonomicznej efektywności realizacji strategii rozwoju
- analiza czynników ryzyka oraz wrażliwości wyników finansowych na ich wystąpienie
- sformułowanie planu wdrożenia strategii i monitorowania jej realizacji
- monitoring celów i wskaźników.
W zakresie budowania/modyfikacji modeli biznesowych
- analiza – badanie poszczególnych obszarów funkcjonowania organizacji oraz elementów niezbędnych do prowadzenia prac nad nowym modelem biznesowym w celu określenia i wskazania potrzeb oraz problemów
- projektowanie – generowanie i testowanie potencjalnych modeli biznesowych oraz – na podstawie zdefiniowanych kryteriów – wybór pożądanego projektu modelu biznesowego
- implementacja – wsparcie wdrożenia wybranego projektu modelu biznesowego w organizacji
- zarządzanie – przystosowywanie i modyfikacje modelu biznesowego stosownie do reakcji rynku, stworzenie struktur zarządzania umożliwiających stałe monitorowanie, ocenianie, a w razie potrzeby modyfikowanie modelu biznesowego.
W ramach tworzenia i wdrażania strategii rozwoju przedsiębiorstw w zależności od potrzeb poddajemy analizie 5 kluczowych obszarów:
- Segmentacja rynku i ocena potencjału
- Analiza potrzeb klientów
- Analiza konkurencji
- Model biznesowy
- Impementacja
Model biznesowy kształtujemy natomiast w oparciu o 9 podstawowych obszarów:
- Propozycja wartości
- Segmentacja klientów
- Relacje z klientami
- Kanały dystrybucji
- Źródła przychodów
- Kluczowe czynności/działania
- Kluczowe zasoby
- Kluczowi partnerzy
- Struktura kosztów
W pracy z Klientami stosujemy pragmatyczną metodologię, opartą na naszym doświadczeniu w realizacji podobnych projektów. W zależności od potrzeb przeprowadzimy dla Twojej firmy m.in. badania rynkowe (ankiety, wywiad telefoniczny, tajemniczy klient, grupy fokusowe, analiza zasobów internetowych), desk research oraz rozmowy z właścicielami, kadrą zarządczą i kluczowymi pracownikami.
Nasz zespół ekspertów oferuje wsparcie nie tylko w zakresie formułowania strategii rozwoju oraz tworzenia modeli biznesowych ale również asystę wdrożeniową – nadzór w ich wdrożeniu i monitorowanie osiągniętych rezultatów.
Dzięki realizacji usługi:
- dostrzeżesz konieczne kierunki zmian w organizacji
- zainicjujesz w organizacji debatę na temat charakterystyki działalności i potrzeby wprowadzania innowacji
- podniesiesz wartość rynkową organizacji poprzez poprawę jej efektywności w działalności operacyjnej, finansowej lub w wymiarze strategicznym
- przełożysz plany biznesowe na konkretne procesy
- zbudujesz wspólną tożsamość kadr wokół najważniejszych celów organizacji
- będziesz zmotywowany do przeprowadzenia kolejnych zmian oraz do zapoczątkowania nowych aktywności
Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.
Skontaktuj się