Treść artykułu

Prawidłowo sformułowane strategie rozwoju oraz odpowiednio zaprojektowane modele biznesowe gwarantują sukces każdej organizacji. W Grant Thornton opracowujemy strategie rozwoju oraz tworzymy modele biznesowe dopasowane do potrzeb i wyzwań naszych Klientów, które mają realną szansę na implementację.

Do projektowania przyszłości organizacji podchodzimy kompleksowo, postępując zgodnie z następującymi etapami:

  • ocena stanu obecnego, zakończona analizą mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń dla rozwoju w najbliższej przyszłości oraz ustaleniem kluczowych czynników sukcesu
  • sformułowanie wartości, misji i wizji rozwoju
  • wyznaczenie celów strategicznych i operacyjnych, zdefiniowanie mierników i wskaźników
  • zdefiniowanie kluczowych przedsięwzięć rozwojowych na poszczególnych obszarach funkcjonalnych
  • prognoza wyników finansowych i ocena ekonomicznej efektywności realizacji strategii rozwoju
  • analiza czynników ryzyka oraz wrażliwości wyników finansowych na ich wystąpienie
  • sformułowanie planu wdrożenia strategii i monitorowania jej realizacji
  • monitoring celów i wskaźników.
  • analiza – badanie poszczególnych obszarów funkcjonowania organizacji oraz elementów niezbędnych do prowadzenia prac nad nowym modelem biznesowym w celu określenia i wskazania potrzeb oraz problemów
  • projektowanie – generowanie i testowanie potencjalnych modeli biznesowych oraz – na podstawie zdefiniowanych kryteriów – wybór pożądanego projektu modelu biznesowego
  • implementacja – wsparcie wdrożenia wybranego projektu modelu biznesowego w organizacji
  • zarządzanie – przystosowywanie i modyfikacje modelu biznesowego stosownie do reakcji rynku, stworzenie struktur zarządzania umożliwiających stałe monitorowanie, ocenianie, a w razie potrzeby modyfikowanie modelu biznesowego.

W ramach tworzenia i wdrażania strategii rozwoju przedsiębiorstw w zależności od potrzeb poddajemy analizie 5 kluczowych obszarów:

  • Segmentacja rynku i ocena potencjału
  • Analiza potrzeb klientów
  • Analiza konkurencji
  • Model biznesowy
  • Impementacja

Model biznesowy kształtujemy natomiast w oparciu o 9 podstawowych obszarów:

  • Propozycja wartości
  • Segmentacja klientów
  • Relacje z klientami
  • Kanały dystrybucji
  • Źródła przychodów
  • Kluczowe czynności/działania
  • Kluczowe zasoby
  • Kluczowi partnerzy
  • Struktura kosztów

W pracy z Klientami stosujemy pragmatyczną metodologię, opartą na naszym doświadczeniu w realizacji podobnych projektów. W zależności od potrzeb przeprowadzimy dla Twojej firmy m.in. badania rynkowe (ankiety, wywiad telefoniczny, tajemniczy klient, grupy fokusowe, analiza zasobów internetowych), desk research oraz rozmowy z właścicielami, kadrą zarządczą i kluczowymi pracownikami.

Nasz zespół ekspertów oferuje wsparcie nie tylko w zakresie formułowania strategii rozwoju oraz tworzenia modeli biznesowych ale również asystę wdrożeniową – nadzór w ich wdrożeniu i monitorowanie osiągniętych rezultatów.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Inne artykuły z kategorii: Konsulting Zobacz wszystkie

Najczęściej czytane