W ramach transakcji zespół Grant Thornton zapewnił yestersen oraz jej dotychczasowym wspólnikom kompleksowe doradztwo transakcyjne, począwszy od identyfikacji zainteresowanych inwestorów i przygotowania materiałów informacyjnych o spółce, po doradztwo prawne w transakcji i negocjacje aspektów finansowo-biznesowych oraz prawnych dokumentacji transakcyjnej.
Zaangażowanie FORTE pozwoli yestersen na stworzenie marki własnej, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności firmy oraz poprawa marżowości i skrócenie terminów dostaw. Część środków z transakcji zostanie przeznaczona również na dalszy rozwój technologii i rozbudowę portfolio produktowego o nowe marki, szczególnie z kategorii premium.
yestersen to największa w Polsce platforma e-commerce z unikalnymi meblami i dodatkami od kultowych marek, sklepów vintage i antykwariatów. Obecnie w asortymencie yestersen znajduje się ok. 30 tys. produktów z całego świata, w tym blisko 23 tys. unikatów. Inwestorami strategicznymi yestersen od 2018 roku są Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. ATAL i STS.
FORTE to jeden z największych europejskich producentów mebli do samodzielnego montażu. Obecnie Spółka posiada w Polsce pięć nowoczesnych zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Ostrowi Mazowieckiej, Suwałkach, Białymstoku oraz w Hajnówce. Całkowita powierzchnia produkcyjna wszystkich polskich fabryk wynosi 160.000 m², zaś powierzchnia magazynowa 112.000 m². FORTE sprzedaje swoje produkty w ponad 40 krajach świata (poprzez sieć ponad 4,5 tys. odbiorców-partnerów biznesowych), a ponad 80 proc. całej produkcji trafia za granicę. Oferta produktowa dostosowywana jest do potrzeb poszczególnych rynków. Każdego roku do oferty wprowadzanych jest ponad 800 nowych produktów.
Sprawdź także inne transakcje Grant Thornton.