Analiza strategiczna

Czym jest analiza strategiczna?

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa to pozyskiwanie, selekcja i priorytetyzacja informacji dotyczących czynników otoczenia, mających wpływ na kształtowanie perspektywy strategicznej organizacji. Dotyczy zarówno dalszego otoczenia organizacji (makrootoczenie), jak i bliższego otoczenia konkurencyjnego (mikrootoczenie). Analiza dostarcza podstaw do uzgodnienia założeń, priorytetów i kierunków rozwoju strategicznego organizacji.

  • Dla kogo jest analiza strategiczna?

    Analiza strategiczna wspiera podejmowanie decyzji przez Zarządy i kluczową kadrę menedżerską na etapie budowania, wdrażania, a także rewizji założeń strategii, na wszystkich szczeblach zarządzania. Pomaga w ocenie sytuacji zarówno właścicielom, zarządom, jaki i dyrektorom i menedżerom.

  • Kiedy skorzystać z analizy strategicznej?

    Analiza strategiczna poprzedza budowanie założeń strategii rozwoju organizacji. Jest niezbędna do podejmowania decyzji o celach i priorytetach strategicznych, dostarczając informacji o ważnych aspektach, zarówno korzystnych, jak i niekorzystnych, które mogą zmieniać przyszłość organizacji.

  • Co można zyskać dzięki analizie strategicznej?

    Analiza strategiczna zwiększa świadomość firmy o otoczeniu, umożliwia pozyskanie i wybór wiarygodnych informacji potrzebnych do oceny stanu i możliwości rozwojowych organizacji. Pozwala zidentyfikować kluczowe czynniki sukcesu rynkowego. Zwiększa prawdopodobieństwo podejmowania skutecznych decyzji.

Zakres wsparcia

  • Analiza otoczenia

    Identyfikacja szans i zagrożeń płynących z otoczenia organizacji,

  • Analiza wnętrza organizacji

    Szeroka diagnoza stanu organizacji – potencjału i kluczowych czynników sukcesu,

  • Identyfikacja kluczowych czynników sukcesu

    Wskazanie aktualnego poziomu czynników konkurencyjności we wszystkich kluczowych obszarach organizacji.

  • Wybór priorytetów

    Priorytetyzacja obszarów z największym potencjałem do budowania wartości organizacji.

  • Wypracowanie założeń strategicznych

    Określenie kierunków rozwoju i podstaw dla założeń strategii rozwoju organizacji.

Każda współpraca zaczyna się od kontaktu

Porozmawiajmy o szczegółach i razem dobierzmy najlepszą dla Ciebie ofertę

Proces realizacji

  • Warsztaty analityczne

    Przeprowadzone z zespołami Klienta, prowadzone metodami analizy strategicznej, indywidualnie i celowo dobranymi pod kątem potrzeb i oczekiwań Klienta

  • Opracowanie tez i rekomendacji

    Efektem prac jest są tezy oraz rekomendacje dotyczące możliwych założeń rozwoju strategicznego.

Przeprowadzone z zespołami Klienta, prowadzone metodami analizy strategicznej, indywidualnie i celowo dobranymi pod kątem potrzeb i oczekiwań Klienta

Dlaczego Grant Thornton?

Usługa szyta na miarę!

Łączymy zindywidualizowane podejście do specyfiki działalności Klienta z doświadczeniem w zakresie doboru najbardziej efektywnych metod i narzędzi analitycznych z punktu widzenia oczekiwanych informacji.

  • 29 lat

    działalności w Polsce

  • 900+

    pracowników w 8 biurach

  • 2200+

    zadowolonych klientów rocznie

Zapytaj o ofertę usługi

Analiza strategiczna

Skontaktujmy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Skontaktuj się

Dobrochna Ciosek

Senior Menedżer

Specjalizacje

Skontaktuj się

Dobrochna Ciosek

Senior Menedżer

Specjalizacje

Poproś o kontakt