Czym jest audyt e-commerce?
Audyt e-commerce pozwala poznać konkretne rekomendacje zmian w kanale sprzedaży online, zyskać przewagę nad konkurencją i zwiększyć sprzedaż. Pomożemy Ci wychwycić błędy w procesie zakupowym i w porę je naprawić.
-
Co daje audyt e-commerce?
Audyt e-commerce umożliwia szybkie sprawdzenie i optymalizację ścieżki zakupowej oraz poprawę wyników sprzedażowych w e-sklepie. Pozwala zidentyfikować przyczyny niezadowalającej konwersji, porzuceń koszyka czy spadku lojalności klientów.
-
Kiedy zrobić audyt?
Audyt e-commerce stosuje się w sytuacji zidentyfikowania źródła konkretnych problemów lub podczas cyklicznego sprawdzania i poprawy efektywności kanału e-commerce pod kątem automatyzacji, optymalizacji i wdrażania nowych rozwiązań.
-
Wyniki audytu
Rezultatem przeprowadzonego audytu jest raport z konkretnymi rekomendacjami zmian. Oferujemy również pomoc w przeprojektowaniu sklepu tak, aby spełniał opisane wytyczne.
Zakres wsparcia
Analizujemy kluczowe obszary e-commerce:
-
Analiza sklepu internetowego
…z wykorzystaniem autorskiego narzędzia do audytu e-commerce. Sprawdzamy kluczowe miejsca na stronie i w aplikacji dla e-commerce: strona główna, wyszukiwanie i strona produktowa, eejestracja, logowanie i konto użytkownika, proces zakupowy, zwroty, kontakt i pomoc, wymagania specyficzne dla mobile (uwzględniane w analizie mobile).
-
Diagnoza błędów oraz rekomendacja zmian
W postaci wniosków bazujących na danych z testów i opisanych widoków sklepu.
-
Analizujemy dane ilościowe
Z systemów zakupowych i innych platform dostarczających dane takich jak np. Google Analytics.
-
Opracowujemy strategię zmian w obrębie sklepu internetowego
Wyniki przekażemy w formie raportu ze wskazaniem na ekrany, na których zaobserwowano błędy. Oferujemy też pomoc w przeprojektowaniu sklepu tak, aby spełniał opisane wytyczne.
W tym roku, w badaniu przeprowadzonym we współpracy z Twisto, skupiliśmy się na koszyku, rejestracji i płatnościach.
Proces realizacji
-
Eksploracja, testy i badania
W ramach eksploracji wspólnie odkrywamy istotę problemu. Prowadzimy również badania z użytkownikami już istniejących i dopiero powstających systemów.
-
Opracowanie strategii dla e-commerce
Definiujemy założenia projektu, jego cele, potrzeby właścicieli i na tej podstawie opracowujemy strategię wdrożenia sklepu lub wprowadzenia zmian.
-
Wdrożenie
Opracowujemy zarówno projekty funkcjonalne (UX) jak i graficzne (UI). Wdrażamy strony internetowe, produkty cyfrowe i design systemy. Na każdym etapie doradzamy i wspieramy strategicznie
W ramach eksploracji wspólnie odkrywamy istotę problemu. Prowadzimy również badania z użytkownikami już istniejących i dopiero powstających systemów.
Prowadząc audyt UX, zawsze pamiętamy o specyfice Twojego biznesu i charakterze Twojego sklepu. Realizując autorski audyt e-commerce healthcheck pomogliśmy dziesiątkom e-sklepów B2B i B2C zwiększyć konwersję, lojalność klientów i długofalową sprzedaż. Dodatkowo, wspólnie z czeskim fintechem Twisto przebadaliśmy 100 największych polskich sklepów internetowych pod kątem UX w ramach projektu Koszyk Roku.
Dlaczego Grant Thornton?
Pomagamy projektować i rozwijać produkty cyfrowe (systemy informatyczne, strony internetowe, aplikacje mobilne), tak aby spełniały one zarówno potrzeby biznesu, jak i oczekiwania użytkowników.
Na co dzień rozwijamy startupy, zmieniamy produkty cyfrowe, wspieramy organizacje pozarządowe oraz rodzime i międzynarodowe korporacje. Tworzone przez nas rozwiązania powstają wspólnie z ludźmi, którzy będą z nich korzystać. Dzięki temu mamy pewność, że sugerowane zmiany są zasadne, skuteczne i cechują się dobrym User Experience (doświadczeniami użytkownika).
-
800+
projektów zrealizowanych w ostatnich 14 latach
-
40+
konsultantów business design, badań i projektowania UX
-
15
kluczowych branż