Czym jest optymalizowanie procesów biznesowych z wykorzystaniem AI?
Optymalizowanie procesów biznesowych to działanie mające na celu optymalizację i podniesienie ich efektywności. Zastępuje się wówczas powtarzalne i żmudne etapy procesów automatyzacjami wspieranymi sztuczną inteligencją. Uwolniony dzięki automatyzacji czas możesz wykorzystać na realizację zadań wymagających większej kreatywności czy eksperckości.
-
Kto powinien automatyzować swoje procesy?
Usługa skierowana jest do wszystkich organizacji, które zmagają się z dużą ilością czasochłonnych procesów. Automatyzacja zadań oraz wsparcie w podejmowaniu decyzji będą korzystne dla średnich i dużych biznesów, działających zarówno w obszarze B2B, jak i B2C.
-
Kiedy jest dobry moment na automatyzację?
Automatyzować warto, kiedy procesy w Twojej firmie są niepotrzebnie skomplikowane, niedoskonałe lub jeśli Twoi pracownicy spędzają zbyt dużo czasu na nudnych, powtarzalnych działaniach. W takich sytuacjach w naturalny sposób brakuje zasobów na bardziej kreatywne, twórcze i rozwijające projekty oraz aktywności. Zautomatyzowanie części bądź całości wybranego procesu może w sposób znaczący podnieść jego efektywność.
-
Co zyskasz dzięki automatyzacji?
Usługa automatyzacji z wykorzystaniem AI daje szereg korzyści. Umożliwia dokładne przyjrzenie się wybranym procesom funkcjonującym w Twojej firmie oraz zdiagnozować miejsca, problemy bądź powtarzalne działania. Poprzez właściwie dopasowaną automatyzację możesz znacząco zredukować liczbę błędów, które często występują w manualnej pracy, co przekłada się na wyższą jakość pracy i mniejsze ryzyko. Co więcej, systemy AI mogą pracować bez przerwy, zapewniając ciągłość działania procesów biznesowych, nawet poza standardowymi godzinami pracy. Dzięki uwolnionemu zasobom możesz się skupić na budowaniu przewagi konkurencyjnej: wprowadzić nowe rozwiązania i oferować większe korzyści dla swoich klientów.
Procesy podlegające automatyzacji i nasz zakres wsparcia
Automatyzacji może podlegać większość procesów funkcjonujących w organizacji. Oto jedynie kilka wybranych przykładów, w których wykorzystanie narzędzi low-code i no-code ze wsparciem sztucznej inteligencji może podnieść efektywność procesu.
- Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM)
Narzędzia low-code i no-code ułatwiają modelowanie, automatyzację i optymalizację złożonych procesów biznesowych, takich jak zamówienia klientów, zarządzanie cyklem życia umów, procesy HR czy finansowe.
- Obsługa klienta i wsparcie
Automatyzacja obsługi klienta za pomocą chatbotów AI i wirtualnych asystentów może znacznie poprawić doświadczenia klientów. Oferują szybkie i spersonalizowane odpowiedzi na ich zapytania, a także automatyzują rutynowe zadania, takie jak rezerwacje, zamówienia i zgłaszanie problemów.
- Analiza danych i raportowanie
AI i narzędzia low-code i no-code umożliwiają automatyzację zbierania danych, ich analizy oraz tworzenia zaawansowanych raportów i wizualizacji w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe dla podejmowania dobrych decyzji biznesowych.
- Marketing i sprzedaż
Automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych, w tym segmentacja klientów, personalizacja komunikacji, zarządzanie kampaniami reklamowymi i śledzenie leadów, może znacznie zwiększyć skuteczność działań i optymalizować koszty.
- Rekrutacja i zarządzanie zasobami ludzkimi
Automatyzacja procesów HR, takich jak przeglądanie CV, selekcja kandydatów, onboardowanie czy zarządzanie urlopami i obecnościami, może znacznie poprawić efektywność działów HR i doświadczenie pracowników.
Przedstawiamy raport Rocket Ideas, nasze spojrzenie na świat cyfrowych innowacji.
Jak automatyzujemy procesy przy użyciu AI?
- Process Discovery Workshop
Rozpoczynamy od warsztatów, które służą nam do lepszego zrozumienia i precyzyjnego zmapowania procesów biznesowych, z uwzględnieniem obszarów wymagających optymalizacji.
- Dobór technologii
W kolejnym kroku nasi konsultanci AI dobierają odpowiednie technologie – od prostych rozwiązań automatyzacyjnych po zaawansowane algorytmy AI. Wykorzystujemy przy tym potencjał technologii już funkcjonujących w danej organizacji.
- Projektowanie zoptymalizowanego procesu
Opracowujemy nowy przebieg procesu uwzględniający automatyzacje oraz projektujemy intuicyjny interfejs użytkownika.
- Prototypowanie i testowanie
Tworzymy prototyp (Proof of Concept – POC), uczymy model AI i testujemy jego skuteczność w obsłudze nowego procesu. Tworzymy wspierający pracę z modelem interfejs użytkownika.
- Testowanie i wdrażanie
Przeprowadzamy integrację modelu, testy automatyczne oraz testy z użytkownikami. Wszystko po to, by upewnić się, że wszystkie modele działają prawidłowo, a procesy przebiegają bez zakłóceń.
Rozpoczynamy od warsztatów, które służą nam do lepszego zrozumienia i precyzyjnego zmapowania procesów biznesowych, z uwzględnieniem obszarów wymagających optymalizacji.
Dlaczego EDISONDA?
Jako partner w dziedzinie produktów cyfrowych, oferujemy doradztwo (w ramach sieci Grant Thornton) oraz projektujemy rozwiązania i ulepszenia, które wzbogacą Twoje cyfrowe produkty i pomysły. Od etapu badań aż po osiągnięcie konkretnych wyników. Z wykorzystaniem najnowszych technologii.
Oferujemy profesjonalne doradztwo, przeprowadzamy dogłębne analizy badawcze i tworzymy rozwiązania na każdym etapie procesu innowacyjnego. Zaczynając od badań i określania potrzeb biznesowych, przez fazę eksploracji i tworzenia idei, gdzie rozwijamy pomysły od prostych koncepcji do bardziej zaawansowanych projektów, aż po projektowanie, implementację i doskonalenie gotowych produktów cyfrowych. Realizujemy te działania w konkurencyjnym świecie dużych i uznanych firm.
-
15 lat
działalności zarówno w Polsce jak i na zagranicznych rynkach
-
900+
zrealizowanych projektów w ponad 15 branżach
-
40+
konsultantów, designerów i badaczy