Trwają prace nad przygotowaniem kodeksu dobrych praktyk, który ma uchronić uczciwie działające w Polsce firmy przed niesłusznym podejrzeniem organów skarbowych o nieuczciwe praktyki w zakresie VAT. Do 6 lipca można wziąć udział w konsultacjach w tej sprawie.

Miło nam poinformować, że w ramach współpracy z Konfederacją Lewiatan rozpoczęliśmy prace nad nową inicjatywą, która ma uchronić firmy przed oskarżeniami o wyłudzenia VAT.

Przygotowujemy specjalny dokument – „Standardy ostrożności kupieckiej jako narzędzie ochrony przed roszczeniami fiskusa”. Ma to być swoisty kodeks dobrych praktyk, które każda firma powinna zastosować, aby nie zostać posądzona przez organy podatkowe o to, że nie dołożyła należytej staranności przy sprawdzaniu wiarygodności kontrahenta.

Przypominamy, zgodnie z prawem organy skarbowe mogą pociągnąć do odpowiedzialności nie tylko podatnika, który wyłudził VAT, ale też firmę, która zrealizowała z nim transakcję i nie dość wnikliwie sprawdziła kontrahenta. Przepisy jednak nie definiują, co jest za taką wnikliwą analizę uznawane. Chcemy stworzyć standard, który wyjaśni tę kwestię i podpowie firmom, jak powinny prześwietlać nowych kontrahentów.

W związku z powyższym, prosimy pomoc w przygotowaniu listy czynności stanowiących katalog należytej ostrożności kupieckiej. Prosimy o wypełnienie do 6 lipca br. krótkiej ankiety. Jej wyniki wraz z komentarzem opublikujemy w formie raportu.

Więcej informacji o inicjatywie oraz link do ankiety dostępne są TUTAJ.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie W walce o bezpieczeństwo podatników

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.