Charakterystyka klienta – firma z branży IT
Kilka lat temu międzynarodowa firma z branży IT utworzyła swoją siedzibę w Warszawie. Obecnie polski zespół liczy kilkuset specjalistów zatrudnionych zarówno na etatach, jak i w modelu B2B. Warto podkreślić, że firmą kieruje Zarząd złożony wyłącznie z obcokrajowców, którzy nie są zaznajomieni z lokalnymi regulacjami w zakresie prawa pracy. W efekcie, zarządzanie procesami w zgodzie z polskim prawem stanowiło dla członków Zarządu istotne wyzwanie. Z tego względu Klient poszukiwał doświadczonego i zaufanego partnera, który przejmie odpowiedzialność za obsługę kadrowo-płacową.
Sprostanie pierwszej kontroli prowadzonej przez ZUS w firmie z branży IT
Już w początkowym okresie działalności w Polsce, Klient musiał zmierzyć się z istotnym wyzwaniem, czyli zapowiedzianą kontrolą ze strony Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Była to pierwsza kontrola polskiego organu w spółce, kluczowe stało się więc odpowiednie przygotowanie firmy do jej przebiegu.
Google news
Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie, podatkach i księgowości! Zaobserwuj nas w Wiadomościach Google
Zaproponowane i wdrożone rozwiązanie w firmie z branży IT
Wspólnie z Klientem określiliśmy zakres niezbędnych działań przygotowawczych, aby zapewnić sprawny i jak najmniej uciążliwy przebieg kontroli. W ramach prac przygotowawczych specjaliści Departamentu Outsourcingu Grant Thornton przeprowadzili analizę dokumentacji oraz dotychczasowych procesów kadrowo-płacowych. Na tej podstawie wskazali obszary, które mogłyby zostać uznane za nieprawidłowe podczas kontroli oraz zaproponowali sposoby ich poprawy. Dodatkowo, aby zapewnić Klientowi pełne wsparcie i komfort w trakcie kontroli, zaproponowaliśmy jej przeprowadzenie w naszym biurze, co pozwoliło zminimalizować uciążliwości i zagwarantować efektywną pomoc.
Korzyści dla Klienta – firmy z branży IT
Klient zyskał pewność, że kontrola ZUS przebiegnie sprawnie i zgodnie z obowiązującymi procedurami, bez narażenia firmy na sankcje czy konsekwencje formalne. Dodatkowo, dzięki naszemu wsparciu, dopracowane zostały wszystkie procesy kadrowo-płacowe, tak aby były zgodne z lokalnymi przepisami prawa. Co równie istotne, współpraca pozwoliła Klientowi na znaczące zwiększenie świadomości w zakresie obowiązków wynikających z polskiego prawa pracy.
Czytaj więcej: Outsourcing kadr dla Centrum usług wspólnych. Wsparcie w razie nieobecności pracownika kadrowego