Czym jest analiza strategiczna?
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa to pozyskiwanie, selekcja i priorytetyzacja informacji dotyczących czynników otoczenia, mających wpływ na kształtowanie perspektywy strategicznej organizacji. Dotyczy zarówno dalszego otoczenia organizacji (makrootoczenie), jak i bliższego otoczenia konkurencyjnego (mikrootoczenie). Analiza dostarcza podstaw do uzgodnienia założeń, priorytetów i kierunków rozwoju strategicznego organizacji.
-
Dla kogo jest analiza strategiczna?
Analiza strategiczna wspiera podejmowanie decyzji przez Zarządy i kluczową kadrę menedżerską na etapie budowania, wdrażania, a także rewizji założeń strategii, na wszystkich szczeblach zarządzania. Pomaga w ocenie sytuacji zarówno właścicielom, zarządom, jaki i dyrektorom i menedżerom.
-
Kiedy skorzystać z analizy strategicznej?
Analiza strategiczna poprzedza budowanie założeń strategii rozwoju organizacji. Jest niezbędna do podejmowania decyzji o celach i priorytetach strategicznych, dostarczając informacji o ważnych aspektach, zarówno korzystnych, jak i niekorzystnych, które mogą zmieniać przyszłość organizacji.
-
Co można zyskać dzięki analizie strategicznej?
Analiza strategiczna zwiększa świadomość firmy o otoczeniu, umożliwia pozyskanie i wybór wiarygodnych informacji potrzebnych do oceny stanu i możliwości rozwojowych organizacji. Pozwala zidentyfikować kluczowe czynniki sukcesu rynkowego. Zwiększa prawdopodobieństwo podejmowania skutecznych decyzji.
Zakres wsparcia
- Analiza otoczenia
Identyfikacja szans i zagrożeń płynących z otoczenia organizacji,
- Analiza wnętrza organizacji
Szeroka diagnoza stanu organizacji – potencjału i kluczowych czynników sukcesu,
- Identyfikacja kluczowych czynników sukcesu
Wskazanie aktualnego poziomu czynników konkurencyjności we wszystkich kluczowych obszarach organizacji.
- Wybór priorytetów
Priorytetyzacja obszarów z największym potencjałem do budowania wartości organizacji.
- Wypracowanie założeń strategicznych
Określenie kierunków rozwoju i podstaw dla założeń strategii rozwoju organizacji.
Porozmawiajmy o szczegółach i razem dobierzmy najlepszą dla Ciebie ofertę
Proces realizacji
- Warsztaty analityczne
Przeprowadzone z zespołami Klienta, prowadzone metodami analizy strategicznej, indywidualnie i celowo dobranymi pod kątem potrzeb i oczekiwań Klienta.
- Opracowanie tez i rekomendacji
Efektem prac jest są tezy oraz rekomendacje dotyczące możliwych założeń rozwoju strategicznego.
Przeprowadzone z zespołami Klienta, prowadzone metodami analizy strategicznej, indywidualnie i celowo dobranymi pod kątem potrzeb i oczekiwań Klienta.
Dlaczego Grant Thornton?
Łączymy zindywidualizowane podejście do specyfiki działalności Klienta z doświadczeniem w zakresie doboru najbardziej efektywnych metod i narzędzi analitycznych z punktu widzenia oczekiwanych informacji.
-
30 lat
działalności w Polsce
-
1000+
pracowników w 7 biurach
-
2400+
zadowolonych klientów rocznie