GrantThornton - regiony

Analiza strategiczna

Czym jest analiza strategiczna?

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa to pozyskiwanie, selekcja i priorytetyzacja informacji dotyczących czynników otoczenia, mających wpływ na kształtowanie perspektywy strategicznej organizacji. Dotyczy zarówno dalszego otoczenia organizacji (makrootoczenie), jak i bliższego otoczenia konkurencyjnego (mikrootoczenie). Analiza dostarcza podstaw do uzgodnienia założeń, priorytetów i kierunków rozwoju strategicznego organizacji.

  • Dla kogo jest analiza strategiczna?

    Analiza strategiczna wspiera podejmowanie decyzji przez Zarządy i kluczową kadrę menedżerską na etapie budowania, wdrażania, a także rewizji założeń strategii, na wszystkich szczeblach zarządzania. Pomaga w ocenie sytuacji zarówno właścicielom, zarządom, jaki i dyrektorom i menedżerom.

  • Kiedy skorzystać z analizy strategicznej?

    Analiza strategiczna poprzedza budowanie założeń strategii rozwoju organizacji. Jest niezbędna do podejmowania decyzji o celach i priorytetach strategicznych, dostarczając informacji o ważnych aspektach, zarówno korzystnych, jak i niekorzystnych, które mogą zmieniać przyszłość organizacji.

  • Co można zyskać dzięki analizie strategicznej?

    Analiza strategiczna zwiększa świadomość firmy o otoczeniu, umożliwia pozyskanie i wybór wiarygodnych informacji potrzebnych do oceny stanu i możliwości rozwojowych organizacji. Pozwala zidentyfikować kluczowe czynniki sukcesu rynkowego. Zwiększa prawdopodobieństwo podejmowania skutecznych decyzji.

Zakres wsparcia

  • Analiza otoczenia

    Identyfikacja szans i zagrożeń płynących z otoczenia organizacji,

  • Analiza wnętrza organizacji

    Szeroka diagnoza stanu organizacji – potencjału i kluczowych czynników sukcesu,

  • Identyfikacja kluczowych czynników sukcesu

    Wskazanie aktualnego poziomu czynników konkurencyjności we wszystkich kluczowych obszarach organizacji.

  • Wybór priorytetów

    Priorytetyzacja obszarów z największym potencjałem do budowania wartości organizacji.

  • Wypracowanie założeń strategicznych

    Określenie kierunków rozwoju i podstaw dla założeń strategii rozwoju organizacji.

Każda współpraca zaczyna się od kontaktu

Porozmawiajmy o szczegółach i razem dobierzmy najlepszą dla Ciebie ofertę

Proces realizacji

  • Warsztaty analityczne

    Przeprowadzone z zespołami Klienta, prowadzone metodami analizy strategicznej, indywidualnie i celowo dobranymi pod kątem potrzeb i oczekiwań Klienta.

  • Opracowanie tez i rekomendacji

    Efektem prac jest są tezy oraz rekomendacje dotyczące możliwych założeń rozwoju strategicznego.

Przeprowadzone z zespołami Klienta, prowadzone metodami analizy strategicznej, indywidualnie i celowo dobranymi pod kątem potrzeb i oczekiwań Klienta.

Dlaczego Grant Thornton?

Usługa szyta na miarę!

Łączymy zindywidualizowane podejście do specyfiki działalności Klienta z doświadczeniem w zakresie doboru najbardziej efektywnych metod i narzędzi analitycznych z punktu widzenia oczekiwanych informacji.

  • 30 lat

    działalności w Polsce

  • 1000+

    pracowników w 7 biurach

  • 2400+

    zadowolonych klientów rocznie

Zapytaj o ofertę usługi

Analiza strategiczna

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Poproś o kontakt

Informacja o ciasteczkach

1. W ramach witryny Administrator stosuje pliki Cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce internetowej.

3. Administrator używa technologii Cookies w celu identyfikacji odwiedzających witrynę, w celu prowadzenia statystyk na potrzeby marketingowe, a także w celu poprawnego realizowania innych, oferowanych przez serwis usług.

4. Pliki Cookies, a w tym Cookies sesyjne mogą również dostarczyć informacji na temat Twojego urządzenia końcowego, jak i wersji przeglądarki, której używasz. Zadania te są realizowane dla prawidłowego wyświetlania treści w ramach witryny Administratora.

3. Cookies to krótkie pliki tekstowe. Cookies w żadnym wypadku nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę i nie są w nim zapisywane żadne informacje mogące taką identyfikację umożliwić.

Aby zobaczyć pełną listę wykorzystywanych przez nas ciasteczek i dowiedzieć się więcej o ich celach, odwiedź naszą Politykę Prywatności.