Czym jest Obsługa incydentów bezpieczeństwa i informatyka śledcza?
To profesjonalne wsparcie specjalistów w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego, w zakresie reagowania na wszelkie incydenty związane z bezpieczeństwem danych, systemów i infrastruktury.
Głównym celem usługi jest skuteczne zarządzanie i rozwiązywanie incydentów bezpieczeństwa w organizacji. Zespół odpowiedzialny za obsługę incydentów posiada szeroką wiedzę techniczną i doświadczenie w identyfikacji, analizie i reagowaniu na zagrożenia oraz ataki.
Obsługa incydentów bezpieczeństwa i informatyka śledcza jest kluczowa dla organizacji, które pragną utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa swoich danych i infrastruktury. Dzięki profesjonalnemu wsparciu, organizacje mogą szybko i skutecznie reagować na incydenty, minimalizować straty oraz chronić się przed przyszłymi atakami.
-
Dla kogo jest Obsługa incydentów bezpieczeństwa i informatyka śledcza?
Przeznaczona jest dla różnego rodzaju organizacji i przedsiębiorstw, które pragną wzmocnić swoje działania z zakresu bezpieczeństwa informatycznego. Dotyczy to zarówno małych firm, średnich przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji.
Z usługi najbardziej skorzystają firmy, które przechowują i przetwarzają wrażliwe dane klientów oraz organizacje, które gromadzą i przetwarzają dane osobowe, takie jak dane klientów, dane finansowe czy informacje medyczne, które są narażone na ryzyko ataków i naruszeń bezpieczeństwa.
Warto podkreślić, że usługa jest elastyczna i może być dostosowana do specyficznych potrzeb i wymagań każdej organizacji, niezależnie od branży, w której działa.
-
Kiedy korzystać z Obsługi incydentów bezpieczeństwa i informatyki śledczej?
Jest konieczne lub zalecane w szczególności po wykryciu incydentu bezpieczeństwa. Jeśli organizacja stwierdziła lub podejrzewa, że doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych, systemów lub infrastruktury, powinna jak najszybciej skorzystać z usługi „Obsługa incydentów bezpieczeństwa i informatyka śledcza”. Specjaliści ds. bezpieczeństwa pomogą zidentyfikować i zlokalizować źródło incydentu oraz podjąć odpowiednie kroki w celu zminimalizowania szkód.
Dodatkowo firma może skorzystać z usługi w celu wzmocnienia bezpieczeństwa. Nawet jeśli organizacja nie doświadczyła konkretnego incydentu, może zdecydować się na skorzystanie z usługi w celu wzmocnienia swojego ogólnego poziomu bezpieczeństwa. Specjaliści przeprowadzą audyt bezpieczeństwa, zidentyfikują potencjalne luki i zagrożenia, a następnie zaproponują i wdrożą odpowiednie środki zaradcze.
Usługa jest niezbędna dla firm, które nie posiadają wewnętrznych zasobów pozwalających na ochronę przed cyberzagrożeniami oraz reagowaniu na naruszenia bezpieczeństwa..
Z naszych usług w zakresie obsługi incydentów bezpieczeństwa i informatyki śledczej często korzystają firmy, które posiadają polisę ubezpieczeniową od cyberzagrożeń.
Obsługa incydentów bezpieczeństwa i informatyka śledcza - korzyści dla organizacji:
- Szybka reakcja na incydenty
- Natychmiastowy dostęp do wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego.
- Minimalizacja straty finansowych, reputacyjnych i operacyjnych poprzez szybką reakcję, izolację zagrożeń, usuwanie złośliwego oprogramowania i wdrażanie odpowiednich środków ochronnych.
- Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrona przed atakami poprzez audyt bezpieczeństwa, analizę zagrożeń, wdrażanie środków zaradczych i monitorowanie infrastruktury, organizacja staje się bardziej odporna na ataki i zagrożenia
- Analiza post-incydentalna i wnioski na przyszłość
- Spokój i zaufanie wewnętrznie, jak i wśród klientów i partnerów biznesowych dające pewność, że systemy i dane firmowe są chronione przez profesjonalny zespół ds. bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo informacji w firmie jest sprawą kluczową. Wymaga ciągłego nadzoru i testowania. Dokonaj samooceny bezpieczeństwa informacji Twojej firmy
Zakres wsparcia
Zakres usługi ustalany jest indywidualnie dla każdej organizacji, uwzględniając jej potrzeby, budżet i specyfikę działalności.
- Monitorowanie i wykrywanie incydentów
Usługa może obejmować stałe monitorowanie infrastruktury i systemów organizacji w celu wczesnego wykrywania potencjalnych zagrożeń i nieprawidłowości.
- Reakcja na incydenty
Głównym celem usługi jest skuteczna reakcja na incydenty bezpieczeństwa. Zespół specjalistów ds. bezpieczeństwa podejmuje natychmiastowe działania w celu zatrzymania ataku, ograniczenia szkód i przywrócenia normalnego działania systemów informatycznych. Może to obejmować odizolowanie zainfekowanych urządzeń, usuwanie złośliwego oprogramowania, zmianę haseł, odzyskiwanie danych i inne działania mające na celu ochronę infrastruktury.
- Analiza incydentów
Specjaliści ds. bezpieczeństwa przeprowadzają dogłębną analizę incydentów, aby zrozumieć ich zasięg, metody i motywacje atakujących. Wykorzystują różne metody, takie jak analiza logów, analiza ruchu sieciowego, analiza złośliwego oprogramowania itp. Celem jest zrozumienie incydentu, jego konsekwencji i identyfikacja działań zapobiegawczych na przyszłość.
- Raportowanie i analiza post-incydentalna
Po zakończeniu reakcji na incydent, zespół ds. bezpieczeństwa przygotowuje szczegółowe raporty, które zawierają informacje o incydencie, podjętych działaniach, zastosowanych środkach zaradczych i zaleceniach na przyszłość. Analiza post-incydentalna ma na celu wyciągnięcie wniosków, identyfikację słabych punktów i proponowanie usprawnień w zakresie bezpieczeństwa.
- Konsulting i doradztwo
Usługa może obejmować konsulting i doradztwo w zakresie ogólnych strategii bezpieczeństwa informatycznego, wdrażania odpowiednich zasad i procedur, audytu bezpieczeństwa oraz oceny ryzyka.
Proces realizacji
- Zgłoszenie incydentu
Organizacja zgłasza podejrzenie incydentu bezpieczeństwa oraz przekazuje nam całą wiedzę posiadaną o incydencie, jego skutkach oraz wpływie incydentu na bieżącą działalność firmy.
- Uruchomienie obsługi incydentu
W ciągu 2 godzin od zgłoszenia incydentu podejmujemy działanie w zakresie obsługi incydentu – powołujemy zespół specjalistów, organizujemy spotkanie z przedstawicielami firmy, ustalamy znane fakty, określamy tryb obsługi incydentu i podział ról i obowiązków, wydajemy pierwsze zalecenia, które mają na celu opanowanie incydentu.
- Analiza incydentu
Jeśli zostanie potwierdzony incydent bezpieczeństwa, zespół szybko reaguje, aby go zlokalizować, ocenić i zrozumieć jego zasięg oraz wpływ na organizację. Przeprowadzana jest dogłębna analiza, której celem jest zrozumienie metod i motywacji atakujących.
- Reagowanie i eliminacja
Po zidentyfikowaniu incydentu zespół podejmuje natychmiastowe działania w celu zatrzymania ataku, ograniczenia szkód oraz przywrócenia normalnego działania systemu. Działania te obejmują odizolowanie zainfekowanych urządzeń, usuwanie złośliwego oprogramowania, zmianę haseł i innych środków mających na celu ochronę infrastruktury. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych podejmowane są działania prawne mające na celu ochronę interesów firmy i zapewnienia zgodności z przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
- Raportowanie i analiza post-incydentalna
Po zakończeniu obsługi incydentu, zespół przygotowuje szczegółowe raporty, które zawierają informacje o incydencie, zastosowanych środkach zaradczych, wyciągniętych wnioskach oraz zaleceniach dotyczących wzmocnienia bezpieczeństwa. Analiza post-incydentalna ma na celu zrozumienie przyczyn incydentu i wyciągnięcie wniosków na przyszłość.
Organizacja zgłasza podejrzenie incydentu bezpieczeństwa oraz przekazuje nam całą wiedzę posiadaną o incydencie, jego skutkach oraz wpływie incydentu na bieżącą działalność firmy.
Test bezpieczeństwa IT – dokonaj samooceny w 5 minut i otrzymaj wynik
Dlaczego Grant Thornton?
Naszych klientów wspieramy na wszystkich etapach budowania bezpiecznego biznesu. Wiemy, jak sprawić aby bezpieczeństwo informatyczne było skuteczne i proste. To nie tylko nasz zawód, ale również nasza pasja. I dlatego świadczymy usługi na najwyższym poziomie.
-
500+
projektów zrealizowanych w wielu branżach i dla firm każdej wielkości
-
300+
klientów zadowolonych z naszego wsparcia w obszarze bezpieczeństwa informacji i cyberbezpieczeństwa
-
60
osobowy zespół ekspertów w dziedzinie informatyki, bezpieczeństwa i ciągłości działania