Marka Grant Thornton awansowała na 5. miejsce najsilniejszych brandów w szeroko rozumianej branży konsultingowej – wynika z rankingu „TOP MARKA”.

Choć marka Grant Thornton obecna jest na polskim rynku zaledwie od 13 lat, to weszła już do ścisłej czołówki brandów w branży audytorskiej i doradczej. W zaprezentowanej 2 listopada 2021 roku 14. edycji rankingu „TOP MARKA”, przygotowywanej przez miesięcznik „Press” i agencję monitoringu mediów „Press-Service”, Grant Thornton został sklasyfikowany jako 5. najsilniejsza marka branży konsultingowej (grupującej firmy audytorskie, doradztwa biznesowego, podatkowego, księgowego, inwestycyjnego i kancelarii prawnych). To awans o dwie pozycje w stosunku do zeszłego roku (przed Accenture i McKinsey) oraz o trzy w stosunku do roku 2019 (dodatkowo przed Capgemini). Wyżej sklasyfikowane zostały jedynie Deloitte, PwC, KPMG i EY.

Biorąc pod uwagę wszystkie branże, Grant Thornton zajął 269. miejsce, wyprzedzając takie marki jak Burger King, BP, Comarch, Link 4, Randstad czy Nationale Nederlanden. Oznacza to skok o 60 miejsc w stosunku do zeszłego roku i o 128 w stosunku do edycji sprzed dwóch lat.

Warto dodać, że ranking tworzony jest na podstawie twardych kryteriów, tzn. na podstawie liczby publikacji marki (nazwy lub logotypu) w mediach drukowanych, internetowych i społecznościowych, skorygowanej o sentyment (relację publikacji pozytywnych i negatywnych).

Grant Thornton to jedna z najszybciej rozwijających się firm na rynku audytu, doradztwa i outsourcingu w Polsce i na świecie. W roku obrotowym 2020/2021 przychody sięgnęły 121 mln zł, czyli były o 23 proc. wyższe niż w poprzednim roku i o 142 proc. więcej niż pięć lat wcześniej.