Współczesne sklepy internetowe działają w coraz bardziej skomplikowanym i konkurencyjnym środowisku. Zarządzanie sklepem internetowym to nie tylko sprzedaż produktów online, ale też szereg wyzwań związanych z logistyką, zarządzaniem magazynami, obsługą klienta, płatnościami, a także zapewnieniem cyberbezpieczeństwa.
Platforma e-commerce a bezpieczeństwo danych
Wraz z rozwojem handlu online wzrosła liczba cyberataków, a ochrona danych klientów stała się priorytetem. Platformy e-commerce muszą być zabezpieczone przed atakami, takimi jak phishing, malware, czy kradzież tożsamości. Firmy muszą stawić czoła coraz bardziej zaawansowanym formom ataków cybernetycznych, a także spełniać surowe wymogi regulacyjne, takie jak RODO w Europie, aby chronić dane osobowe swoich klientów.
Dlatego nasi doradcy w zakresie cyberbezpieczeństwa przygotowali specjalny poradnik, na jakie elementy zwracać uwagę przy wyborze platformy, na której postawimy nasz sklep internetowy. Porównali 10 najbardziej popularnych platform pod względem ceny, użyteczności, ale też podatności na ewentualne incydenty utraty danych.
Wybór platformy e-commerce a podatności
Executive director, cybersecurity Grant Thornton
Decyzja co do silnika e-commerce zależy od wielu czynników, w tym rozmiaru firmy, specyficznych potrzeb branżowych oraz budżetu. Omówione platformy, takie ja Shopify Magento czy WooCommerce, różnią się między sobą pod względem elastyczności skalowalności i bezpieczeństwa, co sprawia że każdy znajdzie odpowiednie rozwiązanie dla siebie. Warto również zwrócić uwagę na podatności bezpieczeństwa, które mogą mieć wpływ na stabilność i ochronę sklepu w nadchodzących latach.
Zapraszamy do lektury!
Porównanie 10 najpopularniejszych silników napędzających sklepy internetowe w Polsce i na świecie z punktu widzenia cyberbezpieczeństwa