Taka specyfika stanowi wyzwanie dla działów kadrowych, wynikające nie tylko ze skali operacji, lecz także z konieczności zarządzania procesami w nieustannie zmieniającym się środowisku pracy.
Charakterystyka klienta z branży motoryzacyjnej
Blisko 25 lat temu u jednego z naszych zachodnich sąsiadów została założona spółka zajmująca się produkcją części do pojazdów mechanicznych. Systematyczny rozwój firmy pozwolił na utworzenie oddziałów w kilkudziesięciu krajach, także w Polsce. Oddział ten zatrudnia kilkaset pracowników na podstawie umowy o pracę.
Odejście specjalistów kadrowych w momencie rozliczeń rocznych z firmy z branży motoryzacyjnej
Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy od udzielania mu wsparcia księgowego, budując zaufanie i relację opartą na jakości oraz terminowości. Z czasem jednak pojawiła się nagła potrzeba rozszerzenia zakresu usług. Klient stanął przed poważnym wyzwaniem kadrowym. W wyniku nagłego odejścia dwóch kluczowych specjalistów działu kadrowego firma potrzebowała natychmiastowego wsparcia, aby zachować ciągłość procesów kadrowo-płacowych. Sytuację dodatkowo komplikował fakt, że nieoczekiwana sytuacja zbiegła się w czasie z intensywnym okresem rozliczeń rocznych.
Google news
Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie, podatkach i księgowości! Zaobserwuj nas w Wiadomościach Google
Zaproponowane i wdrożone rozwiązania w firmie z branży motoryzacyjnej
Pierwszym kluczowym krokiem w kierunku rozwiązania problemu było szybkie zebranie i uporządkowanie wszystkich niezbędnych informacji, które umożliwiły wznowienie i dalsze prowadzenie procesów kadrowych. Ze względu na nagłe odejścia pracowników, dane były rozproszone co wymagało licznych rozmów z zespołem, weryfikacji dokumentacji oraz wyjaśnienia niejasności. Dzięki temu udało się skutecznie odtworzyć procedury i zapewnić płynne przejęcie obowiązków.
Korzyści dla klienta z branży motoryzacyjnej
W sytuacji kryzysowej Klient otrzymał od nas profesjonalne wsparcie, które pozwoliło na zachowanie ciągłości operacyjnej – zarówno w zakresie rozliczeń rocznych, jak i codziennych obowiązków, takich jak naliczanie wynagrodzeń. Dzięki szybkiej reakcji i zaangażowaniu, Klient utrzymał nienaganny wizerunek, unikając potencjalnych kar i sankcji związanych z niedotrzymaniem ustawowych terminów. Efektywność współpracy sprawiła, że w kolejnych niemal trzech latach w pełni przejęliśmy realizację procesów kadrowo-płacowych, pracując bezpośrednio na systemach klienta.
Czytaj więcej:
- Outsourcing kadr dla Centrum usług wspólnych. Wsparcie w razie nieobecności pracownika kadrowego
- Outsourcing kadr dla branży IT. Wsparcie podczas kontroli ZUS
- Outsourcing księgowy w branży energetycznej. Korekta błędów przy przekształceniu JDG w spółkę akcyjną
- Outsourcing kadrowo-płacowy dla branży budowlanej. Wyzwania związane z oddelegowaniem pracowników za granicę
- Outsourcing księgowy dla branży IT. Pełna księgowość w rozwijającej się firmie
