W zależności od zakresu obowiązków oraz liczby zrzeszonych podmiotów, Centra usług wspólnych mogą przybierać różny poziom skomplikowania. Tym samym, współpraca w ramach Centrum to często nie tylko samo przejęcie obowiązków, ale także stworzenie dodatkowego zaplecza merytorycznego.
Charakterystyka klienta – Centrum usług wspólnych
Klient to podmiot świadczący usługi dla innych podmiotów grupy w ramach Centrum usług wspólnych. Na polskim rynku obecny jest od ponad 10 lat roku. Przez ten czas firma zdecydowanie zwiększyła zatrudnienie i aktualnie posiada kilkuset pracowników na umowach o pracę oraz kilkadziesiąt osób na umowach zlecenie. Od początku powstania Klient nawiązał współpracę z Departamentem Outsourcingu Grant Thornton w zakresie usługi kadrowo-płacowej.
Nagła nieobecność pracownika kadrowego w Centrum usług wspólnych
Niedawno jeden z kluczowych pracowników Klienta w zespole kadrowym niespodziewanie z dnia na dzień stał się nieobecny. Osoba ta zajmowała się przygotowywaniem dokumentów dotyczących zatrudnienia pracowników. Jej nieobecność stworzyła ryzyko zakłócenia kluczowych procesów kadrowych, takich jak: terminowe przygotowywanie umów, aneksów, zaświadczeń oraz dokumentów związanych z zatrudnieniem i rozliczeniami. Firma pilnie potrzebowała wsparcia, aby zapewnić płynne przejęcie obowiązków nieobecnego pracownika i zagwarantować sprawne funkcjonowanie działu kadr.
Google news
Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie, podatkach i księgowości! Zaobserwuj nas w Wiadomościach Google
Zaproponowane i wdrożone rozwiązanie w Centrum usług wspólnych
Grant Thornton niezwłocznie rozszerzyło zakres świadczonych usług i przejęło obowiązki nieobecnego pracownika kadrowego. Specjaliści Departamentu Outsourcingu szybko wdrożyli się w obowiązujące procedury i systemy wewnętrzne klienta, co pozwoliło uniknąć opóźnień oraz potencjalnych nieprawidłowości.
Korzyści dla klienta – Centrum usług wspólnych
Elastyczność działania oraz dostępność kompetencji zespołu Grant Thornton w połączeniu ze znajomością specyfiki Klienta pozwoliły na natychmiastowe przejęcie obowiązków kadrowych pozostawionych nagle bez opieki. Dzięki temu utrzymano ciągłość procesów kadrowych, a Klient bez presji mógł rozpocząć rekrutację nowego pracownika, a następnie dokładnie przeprowadzić jego proces wdrożenia.