GrantThornton - regiony

Upływa termin na założenie skrzynki e-Doręczeń – co musisz zrobić przed 1 kwietnia 2025?

Skontaktuj się

Agnieszka Lorenz

Senior Associate, Radca Prawny

Specjalizacje

Od 1 stycznia 2025 roku wprowadzono obowiązek korzystania z e-doręczeń dla wielu podmiotów. Jeśli Twoja organizacja była wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przed 1 stycznia 2025 roku, masz czas na założenie skrzynki e-doręczeń jedynie do 1 kwietnia 2025 roku.

Termin wdrożenia został przesunięty – o czym wielokrotnie informowaliśmy m.in. TUTAJ

Jakie problemy przy braku wdrożenia skrzynki e-doręczeń?

Brak wdrożenia skrzynki e-doręczeń może narażać Twoją firmę na szereg problemów, w tym:

  • Zaburzenia w komunikacji z administracją – Brak elektronicznej platformy do kontaktu utrudnia sprawne prowadzenie spraw urzędowych, co może prowadzić do dodatkowych opóźnień i komplikacji w bieżącej działalności firmy. W braku adresu e-Doręczeń organizacji w Bazie Adresów Elektronicznych, wszelka korespondencja będzie wysłana za pośrednictwem tzw. Publicznej Usługi Hybrydowej, co jednak wydłuża czas doręczenia korespondencji.
  • Utrata korzyści z cyfryzacji – e-Doręczenia umożliwiają szybką i efektywną wymianę informacji. Nie korzystając z tego rozwiązania, Twoja firma może tracić na konkurencyjności i efektywności, zwłaszcza w zakresie usprawniania procedur administracyjnych.

Warto więc jak najszybciej wdrożyć to rozwiązanie, aby zapewnić płynną komunikację z urzędami i uniknąć niepotrzebnych problemów. Nie zwlekaj – zadbaj o założenie skrzynki e-doręczeń już teraz, aby uniknąć problemów w przyszłości.

Gogole news

Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie, podatkach i księgowości! Zaobserwuj nas w Wiadomościach Google

Pamiętaj, że założenie skrzynki e-Doręczeń przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest złożenie wniosku, który następnie musi zostać rozpatrzony przez Ministerstwo Cyfryzacji, a po jego pozytywnym rozpatrzeniu skrzynka e-doręczeń musi zostać aktywowana. Obecnie czas rozpatrywania wniosków wynosi średnio 9 dni, dlatego ważne jest, aby złożyć wniosek jak najszybciej.

Terminy wdrożenia e-Doręczeń dla poszczególnych grup podmiotów

  • 1 stycznia 2025 r. – obowiązkowe wdrożenie dla wybranych podmiotów publicznych (m.in. organy administracji publicznej i jednostki obsługujące te organy, ZUS, KRUS, NFZ, jednostki samorządu terytorialnego)
  • 1 stycznia 2025 r. – dla nowo zakładanych podmiotów, wpisanych do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG),
  • 1 stycznia 2025 r. – osoby wykonujące zawody zaufania publicznego (np. radca prawny, adwokat, notariusz, komornik)
  • 1 kwietnia 2025 r. – podmioty  wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przed 1 stycznia 2025 r.
  • 1 lipca 2025 r. – podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. – w przypadku dokonywania zmian we wpisie po 30 czerwca 2025 r.
  • 1 października 2026 r. – podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. (które wcześniej nie rejestrowały zmian).
Skorzystaj z naszych usług z zakresu: Kancelaria Prawna
Dowiedz się więcej

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Kancelaria prawna

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Agnieszka Lorenz

Senior Associate, Radca Prawny

Specjalizacje

Skontaktuj się

Agnieszka Lorenz

Senior Associate, Radca Prawny

Specjalizacje

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.