Termin wdrożenia został przesunięty – o czym wielokrotnie informowaliśmy m.in. TUTAJ
Jakie problemy przy braku wdrożenia skrzynki e-doręczeń?
Brak wdrożenia skrzynki e-doręczeń może narażać Twoją firmę na szereg problemów, w tym:
- Zaburzenia w komunikacji z administracją – Brak elektronicznej platformy do kontaktu utrudnia sprawne prowadzenie spraw urzędowych, co może prowadzić do dodatkowych opóźnień i komplikacji w bieżącej działalności firmy. W braku adresu e-Doręczeń organizacji w Bazie Adresów Elektronicznych, wszelka korespondencja będzie wysłana za pośrednictwem tzw. Publicznej Usługi Hybrydowej, co jednak wydłuża czas doręczenia korespondencji.
- Utrata korzyści z cyfryzacji – e-Doręczenia umożliwiają szybką i efektywną wymianę informacji. Nie korzystając z tego rozwiązania, Twoja firma może tracić na konkurencyjności i efektywności, zwłaszcza w zakresie usprawniania procedur administracyjnych.
Warto więc jak najszybciej wdrożyć to rozwiązanie, aby zapewnić płynną komunikację z urzędami i uniknąć niepotrzebnych problemów. Nie zwlekaj – zadbaj o założenie skrzynki e-doręczeń już teraz, aby uniknąć problemów w przyszłości.
Gogole news
Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie, podatkach i księgowości! Zaobserwuj nas w Wiadomościach Google
Pamiętaj, że założenie skrzynki e-Doręczeń przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest złożenie wniosku, który następnie musi zostać rozpatrzony przez Ministerstwo Cyfryzacji, a po jego pozytywnym rozpatrzeniu skrzynka e-doręczeń musi zostać aktywowana. Obecnie czas rozpatrywania wniosków wynosi średnio 9 dni, dlatego ważne jest, aby złożyć wniosek jak najszybciej.
Terminy wdrożenia e-Doręczeń dla poszczególnych grup podmiotów
- 1 stycznia 2025 r. – obowiązkowe wdrożenie dla wybranych podmiotów publicznych (m.in. organy administracji publicznej i jednostki obsługujące te organy, ZUS, KRUS, NFZ, jednostki samorządu terytorialnego)
- 1 stycznia 2025 r. – dla nowo zakładanych podmiotów, wpisanych do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG),
- 1 stycznia 2025 r. – osoby wykonujące zawody zaufania publicznego (np. radca prawny, adwokat, notariusz, komornik)
- 1 kwietnia 2025 r. – podmioty wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przed 1 stycznia 2025 r.
- 1 lipca 2025 r. – podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. – w przypadku dokonywania zmian we wpisie po 30 czerwca 2025 r.
- 1 października 2026 r. – podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. (które wcześniej nie rejestrowały zmian).