Wybierz usługę po lewej lub skontaktuj się z nami mailowo!
Outsourcing finansowo-księgowy
Bezpieczeństwo księgowe i podatkowe zasilane maksymalną efektywnością procesów.
Bezpieczny i skuteczny outsourcing
Na jakie wyzwania odpowiada outsourcing rachunkowości?
Dzięki 30-letniemu doświadczeniu w różnych branżach oraz ponad 300-osobowemu zespołowi ekspertów nieustannie doskonalących swoje kompetencje, potrafimy dostosowywać się do dynamicznych zmian w otoczeniu prawno-gospodarczym, zapewniając pełną zgodność rozliczeń podatkowych, deklaracji i raportów z najnowszymi przepisami. Nasze nowoczesne narzędzia informatyczne wpływają na maksymalizację bezpieczeństwa danych oraz efektywności operacyjnej obsługiwanych procesów. Z kolei nasza transparentność, elastyczność i jakość świadczonych usług – określana przez Klientów jako „master klas” – pozwalają spać spokojnie oraz skoncentrować się na rdzeniu własnej działalności biznesowej. Wybierając nas, zyskujesz nie tylko bezpieczeństwo rozliczeń podatkowo-księgowych czy nasze kompetencje, ale i czas – jeden z najcenniejszych i nieodnawialnych zasobów.
Jakie korzyści zapewnia outsourcing w porównaniu z utrzymywaniem własnego działu księgowego?
Outsourcing rachunkowości jest przeznaczony dla przedsiębiorców, którzy chcą się skupić na swojej podstawowej działalności i budowaniu w jej ramach swojej przewagi konkurencyjnej, bez martwienia się o sprawy rachunkowo-podatkowe własnej firmy. Usługa ta pozwala na ograniczenie ryzyka związanego z obszarem rozliczeń podatkowych, prowadzenia księgowości oraz raportowania. Niemniej ważny jest dostęp do doświadczonych kadr, bez obciążeń związanych z utrzymywaniem własnego zespołu i jego rozwijaniem. Dodatkowo korzystanie z outsourcingu rachunkowości Grant Thornton zapobiega konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych na systemy księgowe oraz ich utrzymywanie czy archiwizację dokumentów.
W tym jesteśmy dobrzy
Aktualne wyzwania/zagrożenia, nowe regulacje
Korzyści i wyzwania związane z obowiązkowym wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur
W dobie powszechnej cyfryzacji przedsiębiorstw coraz więcej obszarów działalności przenoszonych jest do sfery elektronicznej. Dotyczy to również obowiązków związanych z fakturowaniem. Już od 2026 roku większość przedsiębiorców będzie zobowiązana do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Warto więc przyjrzeć się praktycznym aspektom tego systemu.
Skutki niedochowania terminu sporządzenia sprawozdania finansowego za rok 2024
Z końcem marca 2025 roku upływa termin na sporządzenia sprawozdań finansowych za rok 2024 dla podmiotów, których rok obrotowy zakończył się 31 grudnia 2024 roku. Dochowanie tego terminu jest nie tylko istotne ze względów formalnych, ale także ma znaczenie w kontekście analizy działalności i planowania przyszłych przedsięwzięć. Warto więc zdawać sobie sprawę z konsekwencji wynikających z przekroczeniem tego terminu.
Błędy w zeznaniu podatkowym. Jak uniknąć konsekwencji ich popełnienia?
Termin złożenia zeznań rocznych dla osób opodatkowanych podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT) za 2024 rok upłynął 30 kwietnia 2025 roku. Może się jednak okazać, że mimo terminowego dostarczenia deklaracji do urzędu skarbowego, będzie ona zwierała błędy.
Zmiany w księgowości w 2025 roku
Od 1 stycznia 2025 roku limity dla prowadzenia pełnej rachunkowości i poddania sprawozdania finansowego obowiązkowemu badaniu zdecydowanie wzrosną. Warto, żeby przedsiębiorcy sprawdzili, czy w przyszłym roku przekroczą nowe limity przychodów i będą zobligowani do przejścia na tzw. pełną księgowość, a ich sprawozdanie finansowe zostanie objęte koniecznością zbadania przez biegłego rewidenta.
Zadowoleni Klienci
FAQ outsourcing finansowo-księgowy
-
Jak wygląda wycena usługi outsourcingu finansowo-księgowego?
Każdorazowo dokonujemy indywidualnej wyceny usług, po poznaniu oczekiwań m.in. co do zakresu obsługi. Uwzględniamy rodzaj prowadzonej działalności, wielkość i profil firmy, które przekładają się np. na stopień złożoności rozliczeń podatkowych i rachunkowych danej firmy oraz inne wymogi formalno-prawne z tym związane. Wszystko odbywa się sprawnie i transparentnie – od otrzymania zapytania ofertowego do uzyskania wstępnej wyceny upływa zwykle zaledwie kilka dni.
-
Ile czasu potrzebujecie na przejęcie funkcji księgowej?
Standardowo proces ten trwa od 1 do 3 miesięcy, choć zdarzają się odchylenia w obie strony. Wszystko zależy od indywidualnych okoliczności. Przed przystąpieniem do obsługi przeprowadzamy prace wdrożeniowe, mające na celu zebranie wiedzy o firmie klienta, niezbędnej do realizowania dalszych prac. Analizujemy dotychczasową dokumentację księgową czy politykę rachunkowości oraz uzgadniamy zasady współpracy. Na dalszym etapie ustalamy zespół osób odpowiedzialnych za wdrożenie oraz bieżącą obsługę i określamy harmonogram wdrożenia oraz sposób dostarczania nam informacji, danych i niezbędnych dokumentów. Następnie przejmujemy dokumentację, analizujemy bilans otwarcia ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia współpracy, a także przygotowujemy nasz system księgowy (Asseco Softlab ERP) do świadczenia usługi lub – w przypadku pracy na systemie księgowym klienta – klient szkoli nas z obsługi systemu (np. SAP, Navision, Symfonia czy Enova). Rozpoczęcie świadczenia usługi następuje po dopełnieniu wszelkich formalności: zbadaniu AML i niezależności usługi (jesteśmy to tego zobligowani przepisami jako spółka o profilu audytorsko-doradczym) oraz po podpisaniu umowy.
-
Jakich narzędzi informatycznych używacie świadcząc usługi księgowe?
Pracujemy w oparciu o nowoczesne rozwiązania informatyczne, takie jak np. Softlab (system księgowy), GT Harmony (platforma do komunikacji i wymiany dokumentów) czy Workflow (system do elektronicznego obiegów dokumentów), dbając jednocześnie o maksymalne bezpieczeństwo systemów i danych. Mamy doświadczenie w integracji systemów (np. z Power BI czy systemami bilingowymi klientów), a naszym klientom oferujemy innowacyjne narzędzia pracy (np. aplikację e-Sprawozdania finansowe GT). Za naszą efektywnością operacyjną stoją wewnętrzne zespoły IT oraz Excellence Center.
-
Czy świadczycie usługi na systemie księgowych klienta?
Tak, świadczymy usługi również na systemach księgowych naszych klientów, np. SAP, Navision, Symfonia czy Enova. Rozumiemy, że każdy klient ma indywidualne potrzeby oraz preferencje, dlatego jesteśmy elastyczni w kwestii wyboru oprogramowania. W takim przypadku nasz zespół jest szkolony przez klienta w zakresie obsługi jego systemu, aby zapewnić wysoką jakość i efektywność naszych usług.
-
Czy zespół, który będzie mnie obsługiwał będzie stały?
W Grant Thornton Polska przywiązujemy olbrzymią wagę do budowania trwałych relacji z klientami. Dlatego dokładamy starań, aby zespół obsługujący danego klienta był stały i dobrze zorientowany w jego specyfice i potrzebach. Nasze doświadczenie pokazuje, że taka ciągłość współpracy sprzyja lepszemu zrozumieniu biznesu klienta i efektywniejszej obsłudze. Jednocześnie jesteśmy świadomi, że zachowanie niezmienności zespołu nie zawsze jest możliwe. W przypadku konieczności dokonania zmian w składzie zespołu, zawsze dbamy o staranne wewnętrzne przekazanie wiedzy i odpowiednie szkolenie nowych członków. Dzięki temu zapewniamy, że zmiana ta będzie dla naszych klientów jak najmniej odczuwalna i nie wpłynie na jakość świadczonych przez nas usług.
-
Jak dbacie o bezpieczeństwo naszych danych?
Bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Korzystamy z nowoczesnych rozwiązań informatycznych, takich jak GT Harmony (platforma do komunikacji i wymiany dokumentów) czy Workflow (system do elektronicznego obiegów dokumentów), które gwarantują maksymalne bezpieczeństwo systemów i danych. Dodatkowo, nasze zespoły IT oraz Excellence Center czuwają nad bezpieczeństwem operacyjnym, a regularne kontrole i audyty wewnętrzne zapewniają, że stale spełniamy najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Nasze atuty
-
Jakość i dbałość o klientów wg filozofii I CARETroska o Klienta to źródło naszej przewagi konkurencyjnej, czego potwierdzeniem są badania satysfakcji Klientów wg światowego standardu Net Promotor Score – od lat osiągamy w nim wyniki określane jako „world class”. Przez trzy dekady dbania o wyjątkowe doświadczenia Klientów wypracowaliśmy zasadę „I CARE”, za którą stoją konkretne wskazówki dotyczące standardów obsługi. Naszym celem jest nieustanne uzyskiwanie takiego poziomu zadowolenia Klientów, by jak najczęściej rekomendowali nasze usługi, ceniąc nas zarówno za wymierne korzyści wynikające ze współpracy, jak i płynącą z niej przyjemność. Potwierdzeniem naszej jakości i dbałości o Klientów są długoterminowe relacje, trwające w niektórych przypadkach nawet kilkanaście lat.
-
Doświadczenie, wiedza i 30 lat stabilnego wzrostuW Polsce działamy od 1993 roku. Każdy rok przynosi wzrost naszych przychodów z usług outsourcingowych, a w ostatnich latach nasza dynamika jest dwucyfrowa. Mamy ponad 350-osobowy zespół outsourcingowy oraz 6 biur w kluczowych aglomeracjach (Poznaniu, Warszawie, Toruniu, Katowicach, Wrocławiu i Rzeszowie). Rocznie obsługujemy ponad 600. Klientów każdej wielkości, z niemal każdej branży, w tym: energii odnawialnej, sektora IT, budownictwa, handlu czy transportu. Zatrudniamy świetnych ludzi – kompetentnych, rzetelnych i godnych zaufania, stale aktualizujących swoją wiedzę. Średnia długość zatrudnienia przekracza u nas 5 lat. Nasz zespół outsourcingowy był wielokrotne wyróżniany branżowymi nagrodami, m.in. „Rzetelnego Outsourcera” czy „Outsourcing Star”.
-
Nowoczesna technologia i doskonałość procesówPracujemy w oparciu o nowoczesne rozwiązania informatyczne (m.in. GT Harmony czy workflow), dbając jednocześnie o maksymalne bezpieczeństwo systemów i danych. Mamy doświadczenie w integracji systemów (np. z Power BI czy systemami bilingowymi Klientów), a naszym Klientom oferujemy innowacyjne narzędzia pracy (np. aplikację e-Sprawozdania finansowe GT). Za naszą efektywnością operacyjną stoją wewnętrzne zespoły IT oraz Excellence Center. Nieustannie aktualizowaną wiedzą dzielimy się zarówno między sobą, jak i z naszymi Klientami – tworząc miesięcznie dziesiątki specjalistycznych artykułów, raportów i informatorów na blog księgowy i stronę WWW GT oraz wysyłając alerty naszym Klientom. Nadążanie przez nas za zmianami sprawia, że zapewniamy pełną zgodność rozliczeń podatkowych, deklaracji i raportów z najnowszymi przepisami.
-
Elastyczność i transparentnośćProwadząc własny biznes mamy świadomość w jak dynamicznym otoczeniu gospodarczym muszą dziś działać przedsiębiorcy. Rozumiemy te zależności, dlatego oferujemy elastyczny zakres usług oraz kompleksowość w ich świadczeniu (end-to-end approach). Świadczymy także usługi na systemach Klientów, np. SAP, Navision, Symfonia czy Enova, wychodząc naprzeciw różnym oczekiwaniom i zastanym sytuacjom. Na każdym etapie relacji dbamy o satysfakcję naszych Klientów – od unikalnego podejścia do wdrożenia usługi, przez partnerskie warunki współpracy, po jasne reguły jej zakończenia. Gwarantujemy poufność i transparentność rozliczeń.
-
Międzynarodowe kompetencje dzięki globalnej sieci Grant ThorntonNależymy do jednej z wiodących organizacji audytorsko-doradczych na świecie – jesteśmy obecni w 140 krajach i zatrudniamy ponad 62 tys. pracowników, a historia firmy sięga 1904 roku. W codziennej pracy wspieramy się kompetencjami międzynarodowej sieci Grant Thornton, czyli specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem naszych ekspertów na temat lokalnych wymogów formalno-prawnych dotyczących prowadzenia biznesu w niemal każdym zakątku globu. Dzięki temu z powodzeniem realizujemy międzynarodowe projekty i dostarczamy kompleksowych usług światowej jakości.
-
Odpowiedzialny biznes (CSR/ESG)W Grant Thornton czujemy się nie tylko pracownikami, ale przede wszystkim ludźmi. Z takim samym zapałem, z jakim dbamy o Klientów, troszczymy się o siebie nawzajem, dobrostan ludzi żyjących wokół nas, kondycję polskiej gospodarki oraz przyszłość naszej planety. Dlatego właśnie uruchomiliśmy program „Piątka dla Świata”, w ramach której m.in. wspieramy domy dziecka czy organizację Szlachetna Paczka, prowadzimy różnorodne akcje ekologiczne (np. sadzenia drzew czy sprzątania świata, wspólnie segregujemy śmieci i dbamy o redukcję śladu węglowego, robiąc zakupy lokalnie), współpracujemy ze szkołami zapraszając młodzież na praktyki i staże, organizujemy konferencje czy webinary dla przedsiębiorców i wiele, wiele innych. Naszemu zespołowi oferujemy wyjazdy integracyjne, współfinansujemy naukę języków obcych czy zawodowe kursy i szkolenia, dbając równie intensywnie o rozwój liderów oraz ich kompetencji przywódczych. Szanujemy life-work balance naszych pracowników, oferując elastyczny system pracy czy wsparcie dla kobiet wracających do zawodowej aktywności po przerwie związanej z macierzyństwem. Dla nas liczy się nie tylko pieniądz i zysk – prowadzimy biznes w sposób zrównoważony, biorąc odpowiedzialność za siebie i świat wokół.
-
Bezpieczeństwo informacjiDziałamy z poszanowaniem najnowszych standardów bezpieczeństwa informacji. Dbamy o integralność polityk i procedur bezpieczeństwa z procesami biznesowymi, zapewniając skuteczną ochronę zasobów informacyjnych. Wierzymy, że bezpieczeństwo informacji jest kluczowe dla sukcesu każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od jego skali i sektora działalności. Dane naszych klientów są bezpieczne i chronione.
Dlaczego Grant Thornton?
Nasi specjaliści od ponad 30 lat pracują na sukces dynamicznych przedsiębiorstw. Łączą nie tylko swoje doświadczenie i wiedzę, ale i instynkt, żeby wspierać ich potencjał do rozwoju. Nasi biegli rewidenci i księgowi cieszą się opinią zaufanych ekspertów. Nasz zespół był wielokrotne wyróżniany na polskiej arenie branżowymi nagrodami, m.in. „Rzetelnego Outsourcera” czy „Outsourcing Star”. Wspierany kompetencjami globalnej sieci Grant Thornton – ponad 40 tysiącami pracowników ze 140 państw, jest gotów by dostarczać Ci kompleksowych usług światowej jakości, bez względu na wielkość, rodzaj i lokalizację Twojej firmy. Jeśli sercem Twojego biznesu – tak jak naszego – są ludzie, powierz obsługę finansowo-księgową ekspertom Grant Thornton. Uwolnij potencjał do budowania stałego i oczekiwanego wzrostu, zapewniając sobie spokojny sen.
-
950 000+
zaksięgowanych dokumentów w ubiegłym roku rozliczeniowym
-
950+
obsłużonych projektów outsourcingowych tylko w minionym roku
-
5+ lat
średni staż pracy osób zatrudnionych w naszym zespole outsourcingowym