Każdy przedsiębiorca stanie kiedyś przed decyzją, w której sprzedaż firmy będzie jedną z możliwych alternatyw. Zanim postanowi podjąć działania mające na celu zbycie przedsiębiorstwa, kluczowym problemem który napotka będzie wybór najbardziej korzystnego momentu dokonania transakcji.
Potencjalna wartość sprzedawanego przedsiębiorstwa zmienia się w naturalny sposób wraz z jego dojrzewaniem i rozwojem. W celu określenia najdogodniejszego momentu sprzedaży firmy warto przeanalizować wpływ fazy cyklu życia przedsiębiorstwa na jego wyniki finansowe, perspektywy, ryzyko działalności czy wartość (z perspektywy dochodowej, rynkowej oraz majątkowej).
Wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy przedstawiono w kolejnym artykule z cyklu Akademii Wycen na stronie Fundacji Firm Rodzinnych. Zapraszam do lektury.
AUTOR: Konrad Graczykowski, Konsultant, Departament Doradztwa