Każdy przedsiębiorca stanie kiedyś przed decyzją, w której sprzedaż firmy będzie jedną z możliwych alternatyw. Zanim postanowi podjąć działania mające na celu zbycie przedsiębiorstwa, kluczowym problemem który napotka będzie wybór najbardziej korzystnego momentu dokonania transakcji.

Potencjalna wartość sprzedawanego przedsiębiorstwa zmienia się w naturalny sposób wraz z jego dojrzewaniem i rozwojem. W celu określenia najdogodniejszego momentu sprzedaży firmy warto  przeanalizować wpływ fazy cyklu życia przedsiębiorstwa na jego wyniki finansowe, perspektywy,  ryzyko działalności czy wartość (z perspektywy dochodowej, rynkowej oraz majątkowej).

Wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy przedstawiono w kolejnym artykule z cyklu Akademii Wycen na stronie Fundacji Firm Rodzinnych. Zapraszam do lektury.

AUTOR: Konrad Graczykowski, Konsultant, Departament Doradztwa

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Czy to już czas, żeby sprzedać swoje przedsiębiorstwo?

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.