GrantThornton - regiony

Polska skutecznie przyciąga inwestycje

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Aż 98 proc. inwestorów, którzy swój kapitał ulokowali w Polsce, zainwestowałoby „nad Wisłą” ponownie – wynika z 8. edycji badania przeprowadzonego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych we współpracy z firmą doradczą Grant Thornton i globalnym bankiem HSBC.

Autorzy badania zdefiniowali 26 czynników, które w największym stopniu wpływają na atrakcyjność inwestycyjną kraju. W opinii inwestorów największym atutem Polski, jako miejsca prowadzenia biznesu jest stabilność ekonomiczna i polityczna. Istotne jest, że polska gospodarka ma niezbędne zasoby do prowadzenia działalności, jak choćby duży, chłonny rynek wewnętrzny, czyli jest w dużym stopniu „samowystarczalna”.

 

Przemysław Polaczek

Partner Zarządzający, Grant Thornton

Polska jest dziś bardziej atrakcyjnym miejscem do lokowania inwestycji zagranicznych niż była dekadę temu. Zawdzięcza to m.in. popytowi wewnętrznemu, stabilizacji politycznej i rosnącej dojrzałości instytucjonalnej polskiego państwa.

Z kolei Michał H. Mrożek, prezes Zarządu, HSBC Bank Polska S.A. zwrócił uwagę, że pomimo relatywnie dobrych wyników (3,7 pkt w badaniu w 5 stopniowej skali) Polska nadal jest mało znana, szczególnie poza Europą. – Trzeba zadbać o to, by inwestorzy z różnych części globu znali Polskę z jak najlepszej strony i uwzględniali nasz kraj w swoich planach inwestycyjnych – powiedział prezes Mrożek. – Brak wiedzy o naszym kraju wśród inwestorów zagranicznych może sprawiać, że racjonalne przesłanki schodzą na drugi plan, a górę biorą stereotypy – dodał.

 

Klimat inwestycyjny_infografika_2015

Inwestorzy wysoko ocenili również kompetencje polskich pracowników. – Zakorzeniony w Polakach duch biznesu, kompetencje pracowników i stabilny rozwój państwa, to magnes, który przyciągnął do Polski wiele międzynarodowych koncernów – mówi Sławomir Majman, prezes PAIiIZ.

 

***

Badanie oceny klimatu inwestycyjnego w Polsce zostało przeprowadzone w dniach 28 września – 16 października 2015 r. metodą ankietową wśród 100 inwestorów zagranicznych reprezentujących 21 krajów z różnych części świata. Najlepszą ocenę wystawili Polsce Szwajcarzy. Tuż za Szwajcarią, znalazły się Dania, Francja i Holandia. Spośród wszystkich respondentów najsłabszą notę wystawili nam Czesi.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Polska skutecznie przyciąga inwestycje

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.
Informacja o ciasteczkach

1. W ramach witryny Administrator stosuje pliki Cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce internetowej.

3. Administrator używa technologii Cookies w celu identyfikacji odwiedzających witrynę, w celu prowadzenia statystyk na potrzeby marketingowe, a także w celu poprawnego realizowania innych, oferowanych przez serwis usług.

4. Pliki Cookies, a w tym Cookies sesyjne mogą również dostarczyć informacji na temat Twojego urządzenia końcowego, jak i wersji przeglądarki, której używasz. Zadania te są realizowane dla prawidłowego wyświetlania treści w ramach witryny Administratora.

3. Cookies to krótkie pliki tekstowe. Cookies w żadnym wypadku nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę i nie są w nim zapisywane żadne informacje mogące taką identyfikację umożliwić.

Aby zobaczyć pełną listę wykorzystywanych przez nas ciasteczek i dowiedzieć się więcej o ich celach, odwiedź naszą Politykę Prywatności.