Rozliczenie delegacji jest procesem złożonym i przysparzającym różnego rodzaju pytań oraz problemów, wymagającym znajomości przepisów Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29. stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowych.
Delegacje służbowe – definicja
Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy mówi, że „Pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza stałym miejscem pracy, przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową.”
Podróż służbowa – wystąpi wówczas, kiedy zadanie ma być wykonywane poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza stałym miejscem pracy. Podstawą podróży służbowej jest polecenie wyjazdu służbowego, określające zadanie oraz termin i miejsce jego realizacji. Zadanie musi być skonkretyzowane, nie może mieć charakteru generalnego. Oznacza to, że nie będzie podróżą służbową wykonywanie zadań w różnych miejscowościach, jeśli z charakteru pracy danego pracownika wynika stała konieczność wykonywania pracy w tych miejscowościach.
Skorzystaj z naszego poradnika i narzędzia!
Jak rozliczać delegacje krajowe i zagraniczne?
(.pdf, Rozmiar: 2,21 MB)