Serdecznie zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie skierowane do osób z całej Polski prowadzących firmy rodzinne – Kongres Firm Rodzinnych. Spotkanie odbędzie się 7 czerwca we Wrocławiu. Głównym Partnerem Merytorycznym Kongresu jest Grant Thornton.

Kongres Firm Rodzinnych organizowany jest przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu i w tym roku odbędzie się pod hasłem „Odnowa od nowa”, które nawiązuje tej konieczności dokonania ponownego sprawdzenia przydatności swoich rozwiązań biznesowych i dokonania niezbędnych zmian.

Wśród poruszanych tematów znajdą się m. in.:

  • Trendy, których firmy rodzinne nie mogą ignorować

Specjaliści z różnych dziedzin – praktycy i konsultanci – przedstawią uczestnikom kongresu te trendy (kierunki rozwoju) w różnych obszarach biznesu, które będą wywierać wpływ na zachowania i postawy zarówno klientów jak i przedsiębiorstw.

  • Jak wygrać Polski Ład Podatkowy dla siebie i firmy

Jak radzić sobie ze zmianami wprowadzonymi przez Polski Ład? Jak minimalizować negatywny ich wpływ na dochody przedsiębiorcy? Jak skorzystać na Polskim Ładzie, żeby płacić niższe podatki? Grzegorz Szysz, Parter w Grant Thornton przedstawi praktyczne rozwiązania, które mogą złagodzić skutki zmian przepisów, a być może także przynieść przedsiębiorcom wymierne korzyści.

  • Życie zaczyna się po sukcesji ‒ wyzwania dla sukcesorów, seniorów, pracowników i otoczenia

Zakończenie  prac formalnych związanych z sukcesją (całkowitą bądź częściową) nie rozwiązuje w zasadzie żadnego problemu. Wprowadza co prawda pewne uspokojenie wśród właścicieli, banku, partnerów, ale otwiera nowe pola niepewności wśród seniorów (co teraz ze sobą zrobić?) pracowników (czy nastąpią gruntowne zmiany i zwolnienia?) wśród sukcesorów (czy poradzę sobie z biznesem? Kto może mnie wesprzeć? Jak wykorzystać starszych pracowników?). Na przykładach spróbujemy wskazać na te problemy i sposoby radzenia sobie z nimi. Wśród ekspertów wystąpią Małgorzata Kuik, Partner w Grant Thornton oraz Maja Jabłońska, Menedżer w Grant Thornton.

  • Nie ma makro bez mikro – o małych firmach rodzinnych inaczej

Firmy rodzinne zwłaszcza małe i średnie, choć uznawane są za „sól gospodarki rynkowej” – podstawę jej funkcjonowania, w praktyce swoją kompetencję muszą udowadniać codziennie. Często ich duzi partnerzy sceptycznie oceniają ich zdolności. Ich potencjalne atuty są ukryte, znane tylko nielicznym. Chcemy pokazać opierając się na przypadkach polskich firm rodzinnych, jak budować partnerstwo – dużych i małych, jak wykorzystać patriotyzm konsumencki dla rozwoju firm rodzinnych.

 

Zachęcamy do udziału!