GrantThornton - regiony

Co gryzie polską firmę? – BADANIE Grant Thornton

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Polscy przedsiębiorcy mocniej niż przedsiębiorcy w innych krajach odczuwają bariery gospodarcze. Najmocniej doskwierają im wysokie koszty pracy i energii oraz zwiększona niepewność gospodarcza.

Według najnowszej, szóstej edycji badania Grant Thornton, koszty pracy to drugi rok z rzędu najbardziej uciążliwa bariera w rozwoju dla przedsiębiorców. Jako „silną” bądź „bardzo silną” określą ją aż 81% działających w Polsce średnich i dużych firm. Przed rokiem było to 86%, więc uciążliwość tej bariery nieco spadła, ale nadal jest wysoka. Jeszcze cztery lata temu było to 65%. 

Na drugim miejscy „rankingu” barier utrzymały się wysokie ceny energii – wskazuje ją 75% badanych przedsiębiorstw. To również wyraźnie mniej niż przed rokiem (kiedy odsetek ten wynosił 83%), ale zdecydowanie więcej niż przed wybuchem wojny w Ukrainie. 

Co najbardziej niepokojące, na 32 kraje objęte badaniem na świecie, w żadnym przedsiębiorcy tak często nie narzekają na dokuczliwość tych barier.  

Marcin Mrowiec

Główny ekonomista, Grant Thornton

Co to oznacza? Po pierwsze, nasi przedsiębiorcy są nadzwyczaj wytrzymali – mimo tak trudnych warunków, stoją za spektakularnym wzrostem naszego PKB w ostatnim 35-leciu. Po drugie, to pokazuje potencjał: gdyby tylko zmniejszyć drastyczność wymienianych przez firmy barier, prawdopodobnie mielibyśmy nad Wisłą nieustający cud gospodarczy.

Raport: Bariery w biznesie

Wyniki badania International Business Report prowadzonego przez Grant Thornton

Pobierz raport

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Konsulting biznesowy

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Skontaktuj się

Jacek Kowalczyk

Dyrektor, Marketing i PR

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.
Informacja o ciasteczkach

1. W ramach witryny Administrator stosuje pliki Cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce internetowej.

3. Administrator używa technologii Cookies w celu identyfikacji odwiedzających witrynę, w celu prowadzenia statystyk na potrzeby marketingowe, a także w celu poprawnego realizowania innych, oferowanych przez serwis usług.

4. Pliki Cookies, a w tym Cookies sesyjne mogą również dostarczyć informacji na temat Twojego urządzenia końcowego, jak i wersji przeglądarki, której używasz. Zadania te są realizowane dla prawidłowego wyświetlania treści w ramach witryny Administratora.

3. Cookies to krótkie pliki tekstowe. Cookies w żadnym wypadku nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę i nie są w nim zapisywane żadne informacje mogące taką identyfikację umożliwić.

Aby zobaczyć pełną listę wykorzystywanych przez nas ciasteczek i dowiedzieć się więcej o ich celach, odwiedź naszą Politykę Prywatności.