Pierwszym krokiem w procesie dostosowania przedsiębiorstwa do nowych wymogów wynikających z rozporządzenia o ochronie danych osobowych, które wchodzi w życie 25 maja 2018 roku jest audyt zgodności z RODO. Ma on na celu dokładne określenie rodzaju i zakresu przetwarzanych w firmie danych osobowych oraz zidentyfikowanie obszarów, które będą wymagały zmian lub poprawy.

Jeśli zastanawiacie się na tym jak „zabrać” się za dostosowanie procesów w Waszej firmie do RODO, poniższy artykuł i jego rozszerzenie pod linkiem może okazać się przydatny. Aby nie być gołosłownymi opisujemy sprawdzony przez nas model audytu.

Z naszej perspektywy, najbardziej efektywny jest tak zwany model hybrydowy – oparty na warsztatach oraz narzędziu ankietowym.

Czynności otwiera spotkanie trwające minimum 5 godzin, w którym uczestniczą opiekunowie procesów. Celem warsztatów jest prezentacja pełnego planu audytowego uwzględniającego grafik terminów oraz przygotowanie zespołu do pracy z narzędziem ankietowym. Ankiety posłużą do opisu procesów biznesowych, w których przetwarzane są dane osobowe.

Sprawdź Audyt i wdrożenie RODO Grant Thornton

Równolegle analizowane są  dokumenty określające ramy przetwarzania (umowy i regulaminy) oraz służące bezpośrednio do tego przetwarzania (formularze, kwestionariusze itp.).

Wykaz standardowych czynności audytowych znajduje się w artykule napisanym przez ekspertów LexDigital, którzy wraz z Grant Thornton prowadzą audyty i wdrożenia RODO w firmach Klientów. Czytaj dalej w artykule „Audyt RODO

Kliknij tutaj jeśli Twoja firma potrzebuje audytu i wdrożenia RODO

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Jak wygląda audyt RODO?

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Poproś o kontakt

Jolanta Jackowiak

Partner, International Liaison Director

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.