GrantThornton - regiony

Zgodnie z projektem ustawy, której autorem jest Ministerstwo Rozwoju, od 1 czerwca 2017 r. mają wejść w życie zmiany zezwalające na digitalizację komunikacji pomiędzy pracownikiem a pracodawcą oraz zezwalające na prowadzenie dokumentacji pracowniczej w formie cyfrowej.

Istota nowych regulacji

Najnowszy projekt nowelizacji Kodeksu Pracy, która ma wejść w życie 1 czerwca 2017 r. zakłada uproszczenie relacji pracodawca-pracownik, poprzez umożliwienie pracodawcy korzystania z formy elektronicznego komunikowania się przy dokonywaniu wielu czynności z zakresu prawa pracy oraz digitalizacji dokumentacji pracowniczej.

Komunikacja elektroniczna

Projekt nowelizacji zakłada, że dla wykonywania przez pracodawcę obowiązków o charakterze informacyjnym (np. informowanie o rozkładzie czasu lub ustalenie regulaminu pracy) nie jest wymagane zachowanie formy szczególnej. Inaczej w przypadku dokumentów zawierających oświadczenie woli stron – dla swojej ważności muszą być one opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W praktyce oznaczać to będzie możliwość wypowiedzenia umowy lub rozwiązania umowy bez wypowiedzenia przez wysłanie wiadomości pracownikowi wiadomości e-mail jedynie w przypadku gdy pracodawca posiada kwalifikowany podpis elektroniczny.

Należy jednak przy tym zauważyć, że – zgodnie z dominującym poglądem orzecznictwa w tym zakresie – również w obowiązującym stanie prawnym  składanie oświadczeń woli przez pracodawcę przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego jest dopuszczalne na podstawie art. 78 Kodeksu Cywilnego w związku z art. 300 Kodeksu Pracy.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Rok 2017 zapowiada ułatwienia dla pracodawców

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.
Informacja o ciasteczkach

1. W ramach witryny Administrator stosuje pliki Cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce internetowej.

3. Administrator używa technologii Cookies w celu identyfikacji odwiedzających witrynę, w celu prowadzenia statystyk na potrzeby marketingowe, a także w celu poprawnego realizowania innych, oferowanych przez serwis usług.

4. Pliki Cookies, a w tym Cookies sesyjne mogą również dostarczyć informacji na temat Twojego urządzenia końcowego, jak i wersji przeglądarki, której używasz. Zadania te są realizowane dla prawidłowego wyświetlania treści w ramach witryny Administratora.

3. Cookies to krótkie pliki tekstowe. Cookies w żadnym wypadku nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę i nie są w nim zapisywane żadne informacje mogące taką identyfikację umożliwić.

Aby zobaczyć pełną listę wykorzystywanych przez nas ciasteczek i dowiedzieć się więcej o ich celach, odwiedź naszą Politykę Prywatności.