Wsparcie przedsiębiorstw w promocji marek produktowych – Go to brand to kolejny konkurs ogłoszony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach poddziałania 3.3.3 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020. Dzięki temu przedsiębiorstwa posiadające status zarówno mikro-, małych i średnich będą mogły pozyskać dofinansowanie na działania z zakresu promocji marek produktowych na rynkach zagranicznych.
Podsumowanie
- Wsparcie dedykowane jest mikroprzedsiębiorcom, a także MŚP, które uczestniczą w programach promocji wskazanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości
- Nabór wniosków potrwa od 25 lutego do 4 kwietnia 2019 r.
Co można realizować w ramach wsparcia?
Do celów konkursu zalicza się szczególnie wsparcie dedykowane dla mikroprzedsiębiorców, a także dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy uczestniczą w programach promocji wskazanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie działań związanych z promowaniem marki produktowej wnioskodawcy (wyrobu bądź usługi) będącej przedmiotem projektu oraz promowaniem Marki Polskiej Gospodarki na rynku międzynarodowym.
Co istotne, Wnioskodawca może złożyć więcej niż jeden wniosek o dofinansowanie (maksymalnie 3 wnioski) w tym konkursie, jeżeli spełnione są łącznie poniższe warunki:
- Każdy wniosek będzie dotyczył innej marki produktowej
- Zakres wniosków obejmą uczestnictwo w różnych branżowych programach promocji
Do kosztów kwalifikowalnych projektu zalicza się m.in. zakupu usług doradczych dotyczących umiędzynaradawiania przedsiębiorcy, udział w targach w roli wystawcy, organizacji prezentacji produktów w zakresie promocji.
Sprawdź Doradztwo europejskie Grant Thornton
Dla kogo jest przeznaczone wsparcie?
Podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o grant są mikro-, małe, średnie przedsiębiorstwa mające siedzibę bądź oddział na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, a zakres ich działalności dotyczy branż takich jak:
- Biotechnologia i farmaceutyka
- Budowa i wykańczanie budowli
- Części samochodowe i lotnicze
- IT/ICT
- Jachty i łodzie rekreacyjne
- Kosmetyczna
- Maszyny i urządzenia
- Meblarska
- Moda polska
- Polskie specjalności żywnościowe
- Sprzęt medyczny
- Usługi prozdrowotne
Wysokość wsparcia
1. Alokacja w ramach konkursu wynosi 150 mln zł, w tym:
- 30 mln dla woj. mazowieckiego
- 120 mln dla pozostałych województw
2. Poziom dofinansowania zależy od wielkości przedsiębiorstwa, a maksymalny może wynieść do 85%.
3. Maksymalna kwota kosztów kwalifikowalnych projektu realizowanego w ramach branżowego programu promocji wynosi 1 000 000,00 zł.
Termin naboru wniosków:
od 25 lutego 2019 r. do 4 kwietnia 2019 r.
Konkurs w ramach podziałania 3.3.3 POIR pn. „Wsparcie przedsiębiorstw w promocji marek produktowych – Go to brand” to szansa dla MŚP na pozyskanie dotacji na cele promocyjne dla marek produktowych na rynkach zagranicznych. Warto dodać, iż niniejszy nabór wniosków w ramach konkursu na promocję marek produktowych (wyrób bądź usługę) dla MŚP to już V edycja. Pierwsze dwa nabory wniosków odbyły się w 2016 r., w których dofinansowanie otrzymało 171 Wnioskodawców na 488 wniosków wybranych do oceny merytorycznej. Do tej pory największym zainteresowaniem cieszyła się edycja odbywająca się w 2017 r. – kiedy to, aż 614 wniosków zostało przepuszczonych do oceny merytorycznej. Wówczas 426 Wnioskodawców cieszyło się z otrzymanego dofinansowania. Edycja IV odbyła się w II kwartale 2018 r. i dzięki niej 290 przedsiębiorstw otrzymało dofinansowania na promocję produktów na rynkach zagranicznych.
AUTOR: Karolina Tarabańska, Specjalista ds. funduszy unijnych, Doradztwo Europejskie