Pracownik za granicą a PIT w Polsce

Aby prawidłowo określić obowiązki podatkowe pracownika delegowanego, należy ustalić jego rezydencję podatkową. Od rezydencji podatkowej pracownika zależy, jaka część jego dochodów zostanie opodatkowana w Polsce.

Aby prawidłowo określić obowiązki podatkowe pracownika delegowanego, należy ustalić jego rezydencję podatkową. Od rezydencji podatkowej pracownika zależy, jaka część jego dochodów zostanie opodatkowana w Polsce.


Delegowanie pracowników – wątpliwości

Zmiana rezydencji podatkowej i miejsca opodatkowania dochodów ze stosunku pracy budzi wiele wątpliwości. W celu zabezpieczenia interesów podatnika, często dobrym rozwiązaniem jest uzyskanie wsparcia wykwalifikowanego…

Zmiana rezydencji podatkowej i miejsca opodatkowania dochodów ze stosunku pracy budzi wiele wątpliwości. W celu zabezpieczenia interesów podatnika, często dobrym rozwiązaniem jest uzyskanie wsparcia wykwalifikowanego…


Delegowanie pracowników – łatwiej z doradcą podatkowym

Na pracowniku i pracodawcy ciążą zarówno obowiązki podatkowe, jak i obowiązek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego. Zabezpieczeniem interesów podatnika i płatnika może być interpretacja wydana przez…

Na pracowniku i pracodawcy ciążą zarówno obowiązki podatkowe, jak i obowiązek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego. Zabezpieczeniem interesów podatnika i płatnika może być interpretacja wydana przez…


Dyrektywa o transgranicznym delegowaniu pracowników

W związku ze wzmożoną aktywnością pracodawców i pracowników na międzynarodowym rynku pracy, konieczne było wprowadzenie przepisów, które ujednolicałyby prawa i obowiązki stron stosunku pracy. W…

W związku ze wzmożoną aktywnością pracodawców i pracowników na międzynarodowym rynku pracy, konieczne było wprowadzenie przepisów, które ujednolicałyby prawa i obowiązki stron stosunku pracy. W…


Delegowanie pracowników – roczne zeznanie podatkowe

Obowiązek złożenia rocznego zeznania podatkowego ciąży na pracowniku. Zagraniczny pracownik, delegowany do pracy w Polsce, ma obowiązek samodzielnego rozliczenia i uiszczenia podatku. Polski pracodawca ma…

Obowiązek złożenia rocznego zeznania podatkowego ciąży na pracowniku. Zagraniczny pracownik, delegowany do pracy w Polsce, ma obowiązek samodzielnego rozliczenia i uiszczenia podatku. Polski pracodawca ma…


Delegowanie pracowników – opodatkowanie dochodów w innych krajach

Obowiązek prawidłowego opodatkowania dochodów w państwie oddelegowania spoczywa na podatniku. W trakcie roku podatkowego podatnik może podlegać zarówno ograniczonemu jak i nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w…

Obowiązek prawidłowego opodatkowania dochodów w państwie oddelegowania spoczywa na podatniku. W trakcie roku podatkowego podatnik może podlegać zarówno ograniczonemu jak i nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w…


Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania

Umowy zawierane pomiędzy państwami wprowadzają metody unikania podwójnego opodatkowania, które pozwalają zmniejszyć obciążenia podatkowe delegowanych pracowników. Każdorazowo przy delegowaniu pracowników należy zwrócić uwagę na odpowiednią…

Umowy zawierane pomiędzy państwami wprowadzają metody unikania podwójnego opodatkowania, które pozwalają zmniejszyć obciążenia podatkowe delegowanych pracowników. Każdorazowo przy delegowaniu pracowników należy zwrócić uwagę na odpowiednią…


Delegowanie pracowników – dokumentacja

Pracodawca delegujący pracownika na terytorium Polski ma obowiązek przechowywania dokumentów związanych z zatrudnieniem danego pracownika na terytorium Polski. Zagraniczny pracodawca delegujący pracownika na terytorium RP ma…

Pracodawca delegujący pracownika na terytorium Polski ma obowiązek przechowywania dokumentów związanych z zatrudnieniem danego pracownika na terytorium Polski. Zagraniczny pracodawca delegujący pracownika na terytorium RP ma…