Wybierz usługę po lewej lub skontaktuj się z nami mailowo!
Udostępnij
Wyzwania dla utrzymania ładu korporacyjnego w spółce – nowe obowiązki prawne spółek
23
Czerwca 2020
Wtorek
O webinarze
Wspólnie z Dom Maklerski Navigator SA serdecznie zapraszamy na bezpłatny webinar dotyczący wyzwań dla utrzymania ładu korporacyjnego w spółce wynikających z nowych obowiązków prawnych spółek, w tym dematerializacja akcji i możliwości oszczędności podatkowych z nimi związane.
Dlaczego warto:
Podczas webinaru omówione zostaną praktyczne zagadnienia obowiązkowej dematerializacji z uwzględnieniem aspektów podatkowych związanych z procesem oraz ułatwień w funkcjonowaniu spółek wynikające z przepisów „Tarcz antykryzysowych”, w tym odroczenie w czasie terminów odbycia zwyczajnych posiedzeń organów spółek i możliwość oszczędności podatkowych z zysku zatrzymanego w spółce.
Prelegenci
Agenda
Oto wybrane punkty programu, które poprowadzą nasi eksperci:
-
1. Obowiązek identyfikacji i ujawnienia danych beneficjenta rzeczywistego. Obowiązkowa dematerializacja akcji
- istota nowych regulacji
- konsekwencje zmian prawnych i oś czasu
- proces dematerializacji od strony praktycznej (spółki niepubliczne / spółki publiczne)
- rola domu maklerskiego
- aspekty podatkowe dematerializacji akcji
- alternatywa dla dematerializacji – prawne możliwości i podatkowe korzyści reorganizacji
- Q&A – główne problemy, z którymi mierzą się spółki
-
2. Ułatwienia w funkcjonowaniu spółek wynikające z przepisów „Tarcz antykryzysowych” 1.0-4.0
- zdalne posiedzenia organów spółek
- przesunięcie terminów odbycia zwyczajnych zgromadzeń i zatwierdzania sprawozdań finansowych
- inne ułatwienia
-
3. Beneficjent rzeczywisty
- przypomnienie o obowiązku i terminach
- odpowiedzialność za zaniechania i błędną identyfikację beneficjenta rzeczywistego
- kto jest beneficjentem spółki – najciekawsze przypadki
- beneficjent rzeczywisty z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, a beneficjent rzeczywisty ustalany na potrzeby podatkowe
Partnerzy

Dom Maklerski Navigator SA.
Najczęściej zadawane pytania
-
Zarejestrowałam się na webinar, ale nie otrzymałam potwierdzenia rejestracji - jak otrzymać link do webinaru?Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego potwierdzenie rejestracji wraz z linkiem do pokoju webinarowego powinno trafić na maila wskazanego w formularzu rejestracyjnym. Jeśli takie potwierdzenie nie dotarło, mogło zatrzymać się na filtrze antyspamowym - czasem maile z platformy Clikmeeting są przez takie filtry blokowane. Drugim powodem może być błędy mail wpisany podczas rejestracji na wydarzenie.
-
Na jakiej platformie odbywa się webinar i jak dołączyć do webinarium?Wydarzenie odbędzie się na platformie ClikMeeting. Nie jest konieczne instalowanie specjalnych aplikacji, aby wziąć udział w webinarium. Link do webinarium powinni otrzymać Państwo po rejestracji - wystarczy przed startem webinarium zalogować się do pokoju za pomocą otrzymanego linku.
-
Czy będzie dostępne nagranie ze spotkania?Webinar nie będzie nagrywany.
Firmy z branży nieruchomości i budownictwa tracą rocznie 10% swoich przychodów w wyniku nadużyć. Wyniki badania Grant Thornton wskazują, że stosowanie praktyk ładu korporacyjnego jest…
Wszystkie spółki prawa handlowego wpisane do rejestru przedsiębiorców KRS (za wyjątkiem spółek publicznych oraz partnerskich) zobowiązane są do ujawnienia danych beneficjenta rzeczywistego w Centralnym Rejestrze…