GrantThornton - regiony

Jak prowadzić swój profil, by był interesujący? Krok 1. Przygotowanie profilu

Skontaktuj się

Szymon Laszewicz

Senior Menedżer, Lider branży sport

Media społecznościowe stały się częścią naszego życia. Serwisy takie jak Facebook, Twitter czy LinkedIn – mają swoją specyfikę. Od nas zależy, jaki wizerunek na danym portalu stworzymy i, idąc dalej, jak będziemy postrzegani przez pozostałych użytkowników.

Jak dotrzeć do naszej grupy docelowej i tym samym uczynić nasz profil wsparciem w codziennej pracy? Lekcja 1. – optymalizacja profilu.

Odpowiednio przygotuj swój profil

Krótka notka powinna zawierać wszystkie informacje, które chciałbyś o sobie przekazać. Pamiętaj, by nie pisać wszystkiego, ale najważniejsze, wyselekcjonowane fakty w krótkiej i przejrzystej formie. Wybierz te informacje, które identyfikują cię w danym serwisie jako eksperta, jednocześnie dobierając odpowiednią formę do charakteru konkretnego medium.

Jak przygotować profil na LinkedIn’ie?

Opisz dokładnie swoją dotychczasową ścieżkę kariery, swoje umiejętności. Pamiętaj o sekcji „Podsumowanie”, którą użytkownicy widzą w na pierwszym ekranie, gdy wyświetlają Twój profil. Poproś znajomych z pracy i zaufanych klientów o potwierdzenie Twoich umiejętności i wystawienie referencji potwierdzających Twoje doświadczenie (to powszechne działanie na LinkedIn). Dodaj linki do Twoich publikacji i video, których jesteś twórcą lub w których występujesz jako ekspert, by potencjalny klient, partner w projekcie mógł dowiedzieć się o Tobie więcej.

Podstawowa zasada profilu na LinkedIn: przedstaw się w taki sposób, w jaki zrobiłbyś to podczas spotkania z klientem w świecie rzeczywistym, dodając bonus w postaci publikacji, video, raportu, prezentacji, potwierdzającej Twoją eksperckość.

podsumowanie_li

Źródło: Profil Przemysława Polaczka na LinkedIn’ie, Partnera Zarządzającego Grant Thornton

Jak przygotować swój profil na Twitterze?

Krótko i na temat (w 160 znakach) napisz, czym się zajmujesz i o czym będziesz „ćwierkał”. To właśnie te informacje mają decydujące znaczenie o tym, czy inni użytkownicy obserwują Twoje konto. Dodaj link do swojej strony i nick konta na Twitterze Twojej firmy.
profil_tt_0

Źródło: Profil Pawła Zaczyńskiego na Twitterze, Menedżera w Zespole Audytu, Grant Thornton

Jak przygotować swój profil na Facebook’u?

Facebook jest jak „społecznościowy pub”, czyli bardziej  miejsce spotkania ze znajomymi, niż biznesowych rozmów – podziel się tymi informacjami o sobie, które chciałbyś przekazać swoim znajomym. Pamiętaj jednak, że potencjalny klient, współpracownik, partner w projekcie, wyszukując informacji o Tobie w Google może trafić na Facebook’owy profil sygnowany Twoim imieniem i nazwiskiem. Aktualnie profile na FB wyświetlają się jako jedne z pierwszych wyników wyszukiwania na frazę składającą się z imienia i nazwiska. Zresztą sprawdź sam.

W informacjach na swój temat warto napisać, gdzie pracujesz, gdzie mieszkasz, jakie studia ukończyłeś. Pokaż swój adres mailowy – może ktoś będzie chciał się z Tobą kontaktować? Pamiętaj o zdjęciu profilowym w wysokiej jakości – to pierwsza rzecz, którą zobaczą osoby odwiedzające Twój profil.

Autorem publikacji jest Ewa Nagel, Zespół Relacji Biznesowych.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Jak prowadzić swój profil, by był interesujący? Krok 1. Przygotowanie profilu

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Szymon Laszewicz

Senior Menedżer, Lider branży sport

Skontaktuj się

Szymon Laszewicz

Senior Menedżer, Lider branży sport

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.

Artykuły z kategorii: Marketing

Zobacz wszystkie
Informacja o ciasteczkach

1. W ramach witryny Administrator stosuje pliki Cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce internetowej.

3. Administrator używa technologii Cookies w celu identyfikacji odwiedzających witrynę, w celu prowadzenia statystyk na potrzeby marketingowe, a także w celu poprawnego realizowania innych, oferowanych przez serwis usług.

4. Pliki Cookies, a w tym Cookies sesyjne mogą również dostarczyć informacji na temat Twojego urządzenia końcowego, jak i wersji przeglądarki, której używasz. Zadania te są realizowane dla prawidłowego wyświetlania treści w ramach witryny Administratora.

3. Cookies to krótkie pliki tekstowe. Cookies w żadnym wypadku nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę i nie są w nim zapisywane żadne informacje mogące taką identyfikację umożliwić.

Aby zobaczyć pełną listę wykorzystywanych przez nas ciasteczek i dowiedzieć się więcej o ich celach, odwiedź naszą Politykę Prywatności.