Fundacja Firmy Rodzinne opublikowała najnowszą, trzecią edycję raportu „Polacy o Firmach Rodzinnych”. Według badania, którego wyniki prezentowane są w raporcie, Polacy cenią rodzinną przedsiębiorczość, chcą ją wspierać, a nawet deklarują, że są w stanie płacić więcej za produkty firm rodzinnych.
Dynamicznie rośnie liczba Polaków gotowych zapłacić więcej za produkty z firm rodzinnych niż za ich odpowiedniki wytworzone w firmach o nie-rodzinnym charakterze. W badaniach przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne w sierpniu 2016 roku taką deklarację złożyło 43% badanych. To o ponad 7 pkt. proc. więcej niż w zeszłym roku i 30 pkt. proc. więcej niż dwa lata temu.
Partner Zarządzający Grant Thornton
Firmy nie działają w próżni. Życie każdego biznesu jest ściśle powiązane z życiem jego interesariuszy – właścicieli, ale też dostawców, odbiorców, banków, pracowników i lokalnych społeczności. Komunikowanie rodzinności firmy jest bardzo wyraźną deklaracją przedsiębiorcy. Deklaracją, że firma nie zniknie wraz z odejściem pierwszego pokolenia właścicieli. Deklaracją, że firma działa w oparciu o wartości, a nie dla zysku za wszelką cenę. A w końcu również deklaracją, że swoim nazwiskiem rodzina gwarantuje jakość produktów i współpracy. Komunikowanie rodzinności jest zatem jasnym sygnałem dla otoczenia, że w odpowiednim dla rodziny czasie nastąpi proces zaplanowanej i odpowiednio przygotowanej, a zatem bezpiecznej zmiany – sukcesji. Przekazanie władzy w firmie nie będzie dla otoczenia zaskoczeniem i nie spowoduje utraty zaufania.
Pełny raport dostępny jest na stronie polacyofirmachrodzinnych.pl