Jak wynika z najnowszej edycji badania Grant Thornton, obecnie 48% szefów średnich i dużych firm prywatnych w Polsce chciałoby, aby Polska przyjęła euro. To nieco mniej niż przed rokiem, kiedy za unijną walutą opowiadało się 54% ankietowanych, ale więcej niż w poprzednich trzech latach, kiedy odsetek ten oscylował blisko 40%. Warto jednak zaznaczyć, że na początku minionej dekady polski biznes był bardzo entuzjastycznie nastawiony do unijnej waluty – odsetek zwolenników sięgał nawet 86%.
Co sprawia, że skłonność przedsiębiorców do euro spadła? Z pewnością jednym z czynników, który na to wpływa, jest zmienność kursu złotego do euro. W ostatnim roku zmienność tak spadła (z 8,97% na 6,54%), więc przyjęcie główny argument za unijną walutą – ograniczenie ryzyka kursowego – stracił na sile.
Wyniki 13. edycji badania wśród właścicieli i członków zarządu średnich i dużych firm