W czerwcu 2021 roku polscy pracodawcy opublikowali 312 tys. nowych ogłoszeń o prace. To więcej nawet niż w czerwcu 2019 roku. Rośnie też lista benefitów oferowanych kandydatom – wynika z badania Grant Thornton i Element.
[Pobierz raport lub przeczytaj poniżej jego streszczenie]
Po perturbacjach spowodowanych pandemią koronawirusa, rynek pracy w Polsce wyraźnie przybiera na sile. Od marca 2021 roku roczna dynamika nowych ofert pracy publikowanych na 50 największych portalach rekrutacyjnych osiąga same dodatnie wyniki. Jak wynika z danych zebranych przez firmę Element dla Grant Thornton, w czerwcu 2021 roku pracodawcy w Polsce opublikowali w Internecie (na 50 największych portalach rekrutacyjnych) 312 tys. nowych ogłoszeń o pracę. To o 28,5 proc. więcej niż w czerwcu 2020 roku, a także najwyższy wynik od maja 2019 roku i o 6 proc. wyższy niż w czerwcu 2019 roku.
Rekrutacyjne ożywienie widoczne jest w przypadku zdecydowanej większości badanych przez nas zawodów. W czerwcu 2021 roku o 76 proc. wzrósł popyt na zawody z działu IT, a o prawie połowę na specjalistów HR oraz marketingu i sprzedaży. Najmniejsze dynamiki widoczne są w finansach oraz w profesjach medycznych, ale wynika to głównie z efektu wysokiej bazy – porównujemy się z okresem sprzed roku, kiedy to popyt na te zawody już i tak był rekordowo silny.
Nasilająca się walka pracodawców o pracowników sprawia, że w ofertach pracy przybywa różnego rodzaju zachęt. W czerwcu 2021 roku w ofertach pracy pracodawcy umieszczali średnio aż 6,5 zachęt. To najwyższy wynik od początku naszego badania, a co ciekawe, jest to również poziom wyższy od zanotowanego w czerwcu 2019 roku (czyli jeszcze przed pandemią), kiedy to na jedno ogłoszenie przypadło średnio 6,2 benefitu.