GrantThornton - regiony

W przypadku sprzedaży zestawu promocyjnego „on-pack”, a więc sprzedaży standardowego produktu, do którego dodany zostaje element promocyjny, nie zawsze mamy do czynienia ze sprzedażą jednego produktu, lecz dwóch odrębnych towarów i dostawę każdego z tych towarów, na gruncie Ustawy VAT należy rozpatrywać odrębnie, z wszelkimi konsekwencjami podatkowymi.

Konkurencja na rynku sprawia, że podmioty gospodarcze podejmują różnego rodzaju działania promocyjne. Jedną z tych form jest sprzedaż w formie zestawu promocyjnego „on-pack”. Sprzedaż ta polega na tym, że do standardowego produktu dodany zostaje element promocyjny (np. do opakowania herbaty dodawany jest kubek, do butelki alkoholu dodawany jest kieliszek, szklanka, otwieracz do wina, breloczek na klucze itp.), a całość zostaje umieszczona w specjalnie do tego celu zaprojektowanym opakowaniu. Opakowaniem tym jest kartonik jednostkowy dedykowany dla danego zestawu promocyjnego lub folia. Każdy zestaw jest zamknięty w opakowaniu jednostkowym w taki sposób, że nie jest możliwe dokonanie osobnej sprzedaży elementów zestawu promocyjnego „on-pack” bez otwarcia i/lub uszkodzenia opakowania jednostkowego. Cena zestawu promocyjnego jest z reguły taka sama, a czasami niższa lub wyższa od ceny standardowego produktu wchodzącego w skład danego zestawu promocyjnego, w sytuacji, gdy jest on sprzedawany samodzielnie, a nie w zestawie. Na zestawy promocyjne nadawane są odrębne kody materiałowe – inne, niż kod nadawany standardowemu produktowi wchodzącemu w skład zestawu, w sytuacji, gdy jest on sprzedawany samodzielnie, a nie w zestawie.

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy odpowiadając na pytanie Wnioskodawcy, czy prawidłowym będzie uznanie zestawu promocyjnego „on-pack” – tj. butelka alkoholu + kieliszek lub butelka alkoholu + tonic, jako dostawę odrębnego produktu i wyodrębnienie na fakturze sprzedaży ceny takiego produktu stwierdził, że aby uznać taki zestaw za jeden produkt, to pomiędzy produktem standardowym i elementem promocyjnym musi istnieć związek umożliwiający uznanie takiego zestawu za jedną rzecz, w szczególności zaś na uznanie produktu promocyjnego za część składową rzeczy albo przynależność.

Sprawdź Interpretacje indywidualne Grant Thornton

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Zestaw promocyjny „on-pack” nie zawsze może być traktowany jako sprzedaż nowego produktu

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.

Artykuły z kategorii: Doradztwo podatkowe

Zobacz wszystkie
Informacja o ciasteczkach

1. W ramach witryny Administrator stosuje pliki Cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce internetowej.

3. Administrator używa technologii Cookies w celu identyfikacji odwiedzających witrynę, w celu prowadzenia statystyk na potrzeby marketingowe, a także w celu poprawnego realizowania innych, oferowanych przez serwis usług.

4. Pliki Cookies, a w tym Cookies sesyjne mogą również dostarczyć informacji na temat Twojego urządzenia końcowego, jak i wersji przeglądarki, której używasz. Zadania te są realizowane dla prawidłowego wyświetlania treści w ramach witryny Administratora.

3. Cookies to krótkie pliki tekstowe. Cookies w żadnym wypadku nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę i nie są w nim zapisywane żadne informacje mogące taką identyfikację umożliwić.

Aby zobaczyć pełną listę wykorzystywanych przez nas ciasteczek i dowiedzieć się więcej o ich celach, odwiedź naszą Politykę Prywatności.