Czym jest audyt e-commerce?
Audyt, czyli ocena ekspercka, dzięki której sprawdzimy użyteczność serwisu lub aplikacji oraz zgodność z dobrymi praktykami projektowania.
-
Jak wygląda audyt e-commerce?
Nasi eksperci przejdą w serwisie lub aplikacji przez te same procesy i zadania, jakie zwykle realizuje użytkownik.
-
Dlaczego audyt e-commerce?
Audyt e-commerce pozwala poznać konkretne rekomendacje zmian w kanale sprzedaży online, zyskać przewagę nad konkurencją i zwiększyć sprzedaż.
-
Co zyskasz?
Pomożemy Ci wychwycić błędy w procesie zakupowym i w porę je naprawić.
Zakres wsparcia
Analizujemy kluczowe obszary e-commerce:
- Analiza sklepu internetowego
…z wykorzystaniem autorskiego narzędzia do audytu e-commerce. Sprawdzamy kluczowe miejsca na stronie i w aplikacji dla e-commerce: strona główna, wyszukiwanie i strona produktowa, eejestracja, logowanie i konto użytkownika, proces zakupowy, zwroty, kontakt i pomoc, wymagania specyficzne dla mobile (uwzględniane w analizie mobile).
- Diagnoza błędów oraz rekomendacja zmian
W postaci wniosków bazujących na danych z testów i opisanych widoków sklepu.
- Analizujemy dane ilościowe
Z systemów zakupowych i innych platform dostarczających dane takich jak np. Google Analytics.
- Opracowujemy strategię zmian w obrębie sklepu internetowego
Wyniki przekażemy w formie raportu ze wskazaniem na ekrany, na których zaobserwowano błędy. Oferujemy też pomoc w przeprojektowaniu sklepu tak, aby spełniał opisane wytyczne.
Przedstawiamy raport Rocket Ideas, nasze spojrzenie na świat cyfrowych innowacji.
Proces realizacji
- Eksploracja, testy i badania
W ramach eksploracji wspólnie odkrywamy istotę problemu. Prowadzimy również badania z użytkownikami już istniejących i dopiero powstających systemów.
- Opracowanie strategii dla e-commerce
Definiujemy założenia projektu, jego cele, potrzeby właścicieli i na tej podstawie opracowujemy strategię wdrożenia sklepu lub wprowadzenia zmian.
- Wdrożenie
Opracowujemy zarówno projekty funkcjonalne (UX) jak i graficzne (UI). Wdrażamy strony internetowe, produkty cyfrowe i design systemy. Na każdym etapie doradzamy i wspieramy strategicznie
W ramach eksploracji wspólnie odkrywamy istotę problemu. Prowadzimy również badania z użytkownikami już istniejących i dopiero powstających systemów.
Prowadząc audyt UX, zawsze pamiętamy o specyfice Twojego biznesu i charakterze Twojego sklepu. Realizując autorski audyt e-commerce healthcheck pomogliśmy dziesiątkom e-sklepów B2B i B2C zwiększyć konwersję, lojalność klientów i długofalową sprzedaż. Dodatkowo, wspólnie z czeskim fintechem Twisto przebadaliśmy 100 największych polskich sklepów internetowych pod kątem UX w ramach projektu Koszyk Roku.
Dlaczego Grant Thornton?
Pomagamy projektować i rozwijać produkty cyfrowe (systemy informatyczne, strony internetowe, aplikacje mobilne), tak aby spełniały one zarówno potrzeby biznesu, jak i oczekiwania użytkowników.
Na co dzień rozwijamy startupy, zmieniamy produkty cyfrowe, wspieramy organizacje pozarządowe oraz rodzime i międzynarodowe korporacje. Tworzone przez nas rozwiązania powstają wspólnie z ludźmi, którzy będą z nich korzystać. Dzięki temu mamy pewność, że sugerowane zmiany są zasadne, skuteczne i cechują się dobrym User Experience (doświadczeniami użytkownika).
-
800+
projektów zrealizowanych w ostatnich 14 latach
-
40+
konsultantów business design, badań i projektowania UX
-
15
kluczowych branż