GrantThornton - regiony

Nowe dane zebrane przez Grant Thornton wskazują, że wymuszenia i szantaż są bardziej rozpowszechnionymi formami cyberprzestępczości wymierzonej w przedsiębiorców niż kradzież danych czy własności intelektualnej. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy liczba cyberataków na całym świecie gwałtownie wzrosła. Rośnie zatem różnorodność form ataków, a wraz z nią mnogość sposobów na stawianie im oporu.

Niebezpieczny trend

Wyniki badania International Business Report (IBR) przeprowadzonego na zlecenie Grant Thornton wskazują, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy z cyberprzestępczością zetknęła się prawie jedna czwarta firm na świecie (21%). Rok wcześniej do takiego doświadczenia przyznawało się 15% firm. Polska w tym zestawianiu plasuje się trochę poniżej średniej światowej z wynikiem 20%.

Badanie Grant Thornton ujawnia, że odsetek firm, które padły ofiarą ataków informatycznych, wzrósł gwałtownie w rozwiniętych gospodarkach Ameryki Północnej (z 18% rok temu do 24% w tym roku) i Unii Europejskiej (z 19% do 32%), jak również w Afryce (z 10% do 29%) oraz Azji Pacyficznej (z 9% do 13%).

Jako formę ataku najczęściej właściciele firm podawali uszkodzenie infrastruktury biznesowej (22% firm). Do innych wielokrotnie wskazywanych form cyberataku należał szantaż lub wymuszenie pieniędzy (17%), występujące częściej niż kradzież danych finansowych klientów (12%) czy kradzież własności intelektualnej (11%).

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Jakich strat najbardziej boją się przedsiębiorcy? Najpoważniejsze straty finansowe grożą organizacjom w związku z utratą dobrego imienia, kradzieżą danych klientów, kradzieżą własności intelektualnej, oraz potencjalnymi szkodami materialnymi czy infrastrukturalnymi.

Wydaje się, że dzisiejszy biznes funkcjonuje w warunkach, w których nie zadajemy sobie już pytania o to „czy” zostaniemy zaatakowani. To kwestia czasu. Budowanie cyberbezpieczeństwa musi więc stać się priorytetem dla wszystkich komórek przedsiębiorstwa. Do kluczowych elementów należy tu zrozumienie wartości przechowywanych informacji i zagwarantowanie im odpowiedniej ochrony.

Jak pomagamy firmom z tej branży?

O BADANIU

Badanie International Business Report (IBR) Grant Thornton, zainicjowane w 1992 r. i początkowo prowadzone w dziewięciu krajach Europy, dziś umożliwia poznanie opinii i oczekiwań ponad 10 000 przedsiębiorców z 37 gospodarek rocznie. Więcej informacji: grantthornton.global

Kwestionariusze badań są tłumaczone na języki lokalne. Wywiady w terenie są prowadzone co kwartał, głównie telefonicznie. Badanie IBR obejmuje zarówno spółki giełdowe, jak i te będące własnością prywatną. Dane do obecnej edycji raportu pochodzą z wywiadów przeprowadzonych pomiędzy lipcem a wrześniem 2016 r. wśród ponad 2 600 prezesów zarządów, dyrektorów generalnych, oraz innych dyrektorów wysokiego szczebla z wszystkich gałęzi gospodarki.

Porozmawiajmy o Twoich wyzwaniach

Świadczymy usługi w zakresie Wymuszenia częstsze niż kradzież danych. Cyberprzestępcy kontra biznes

Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.

Pole zawiera niedozwolone znaki

Nieprawidłowy format. Wprowadź twojadres@twojadomena.pl lub nr telefonu: XXXXXXXXX.

Skontaktuj się

Szymon Laszewicz

Senior Menedżer, Lider branży sport

Skontaktuj się

Szymon Laszewicz

Senior Menedżer, Lider branży sport

Poproś o kontakt

Niniejsza publikacja została sporządzona z najwyższą starannością, jednak niektóre informacje zostały podane w formie skróconej. W związku z tym artykuły i komentarze zawarte w „Newsletterze” mają charakter poglądowy, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy zagadnienia. Wobec powyższego Grant Thornton nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie niniejszej publikacji. Jeżeli są Państwo zainteresowani dokładniejszym omówieniem niektórych kwestii poruszonych w bieżącym numerze „Newslettera”, zachęcamy do kontaktu i nawiązania współpracy. Wszelkie uwagi i sugestie prosimy kierować na adres jacek.kowalczyk@pl.gt.com.
Informacja o ciasteczkach

1. W ramach witryny Administrator stosuje pliki Cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce internetowej.

3. Administrator używa technologii Cookies w celu identyfikacji odwiedzających witrynę, w celu prowadzenia statystyk na potrzeby marketingowe, a także w celu poprawnego realizowania innych, oferowanych przez serwis usług.

4. Pliki Cookies, a w tym Cookies sesyjne mogą również dostarczyć informacji na temat Twojego urządzenia końcowego, jak i wersji przeglądarki, której używasz. Zadania te są realizowane dla prawidłowego wyświetlania treści w ramach witryny Administratora.

3. Cookies to krótkie pliki tekstowe. Cookies w żadnym wypadku nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę i nie są w nim zapisywane żadne informacje mogące taką identyfikację umożliwić.

Aby zobaczyć pełną listę wykorzystywanych przez nas ciasteczek i dowiedzieć się więcej o ich celach, odwiedź naszą Politykę Prywatności.