Reforma zwana Polskim Ładem zapowiadana była jako największa reforma podatkowa w Polsce od ponad 30 lat. Nie dość, że faktycznie przyniosła ona ważne zmiany dla milionów obywateli i firm, to przez pośpiech w jej wdrażaniu kształt przepisów wielokrotnie się zmieniał, co powodowało silne poczucie niepewności i chaosu u podatników. Aby pomóc im przejść przez ten trudny czas, eksperci Grant Thornton przez cały kluczowy rok starali się w jak najprostszy i najszybszy sposób tłumaczyć założenia reformy – jakie przepisy dokładnie się zmieniają, co to oznacza dla poszczególnych grup obywateli i jak się do tych zmian przygotować.
Przygotowywaliśmy liczne symulacje, analizy, instrukcje, wyjaśnienia. Cieszyły się one dużą popularnością w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Łącznie przyniosło to około 1,2 tys. artykułów w prasie, kilkadziesiąt wywiadów naszych ekspertów w największych telewizjach i stacjach radiowych oraz dotarcie do około 4,5 mln odbiorców mediów społecznościowych.
Tę akcję komunikacyjną doceniła branża PR. W prestiżowym konkursie PR Wings jury składające się z 61 niezależnych specjalistów od komunikacji przyznało Grant Thornton dwie główne nagrody – w kategorii „PR korporacyjny” oraz „Public affairs i lobbying”. Oprócz tego, otrzymaliśmy dwa wyróżnienia – w kategorii „Nagroda specjalna” oraz „Efektywność roku”.
Statuetki PR Wings są dla nas szczególnie ważne, gdyż potwierdzają słuszność kierunku, który obraliśmy lata temu. Wiedza i doświadczenie naszych doradców podatkowych niosą za sobą również odpowiedzialność za sprawne, dokładne i bezpłatne tłumaczenie przedsiębiorcom zmian w prawie, które zmieniają rzeczywistość biznesową w Polsce.