Media społecznościowe stały się częścią naszego życia. Serwisy takie jak Facebook, Twitter czy LinkedIn – mają swoją specyfikę. Od nas zależy, jaki wizerunek na danym portalu stworzymy i, idąc dalej, jak będziemy postrzegani przez pozostałych użytkowników.
Jak dotrzeć do naszej grupy docelowej i tym samym uczynić nasz profil wsparciem w codziennej pracy? Lekcja 1. – optymalizacja profilu.
Odpowiednio przygotuj swój profil
Krótka notka powinna zawierać wszystkie informacje, które chciałbyś o sobie przekazać. Pamiętaj, by nie pisać wszystkiego, ale najważniejsze, wyselekcjonowane fakty w krótkiej i przejrzystej formie. Wybierz te informacje, które identyfikują cię w danym serwisie jako eksperta, jednocześnie dobierając odpowiednią formę do charakteru konkretnego medium.
Jak przygotować profil na LinkedIn’ie?
Opisz dokładnie swoją dotychczasową ścieżkę kariery, swoje umiejętności. Pamiętaj o sekcji „Podsumowanie”, którą użytkownicy widzą w na pierwszym ekranie, gdy wyświetlają Twój profil. Poproś znajomych z pracy i zaufanych klientów o potwierdzenie Twoich umiejętności i wystawienie referencji potwierdzających Twoje doświadczenie (to powszechne działanie na LinkedIn). Dodaj linki do Twoich publikacji i video, których jesteś twórcą lub w których występujesz jako ekspert, by potencjalny klient, partner w projekcie mógł dowiedzieć się o Tobie więcej.
Podstawowa zasada profilu na LinkedIn: przedstaw się w taki sposób, w jaki zrobiłbyś to podczas spotkania z klientem w świecie rzeczywistym, dodając bonus w postaci publikacji, video, raportu, prezentacji, potwierdzającej Twoją eksperckość.
Źródło: Profil Przemysława Polaczka na LinkedIn’ie, Partnera Zarządzającego Grant Thornton
Jak przygotować swój profil na Twitterze?
Krótko i na temat (w 160 znakach) napisz, czym się zajmujesz i o czym będziesz „ćwierkał”. To właśnie te informacje mają decydujące znaczenie o tym, czy inni użytkownicy obserwują Twoje konto. Dodaj link do swojej strony i nick konta na Twitterze Twojej firmy.
Źródło: Profil Pawła Zaczyńskiego na Twitterze, Menedżera w Zespole Audytu, Grant Thornton
Jak przygotować swój profil na Facebook’u?
Facebook jest jak „społecznościowy pub”, czyli bardziej miejsce spotkania ze znajomymi, niż biznesowych rozmów – podziel się tymi informacjami o sobie, które chciałbyś przekazać swoim znajomym. Pamiętaj jednak, że potencjalny klient, współpracownik, partner w projekcie, wyszukując informacji o Tobie w Google może trafić na Facebook’owy profil sygnowany Twoim imieniem i nazwiskiem. Aktualnie profile na FB wyświetlają się jako jedne z pierwszych wyników wyszukiwania na frazę składającą się z imienia i nazwiska. Zresztą sprawdź sam.
W informacjach na swój temat warto napisać, gdzie pracujesz, gdzie mieszkasz, jakie studia ukończyłeś. Pokaż swój adres mailowy – może ktoś będzie chciał się z Tobą kontaktować? Pamiętaj o zdjęciu profilowym w wysokiej jakości – to pierwsza rzecz, którą zobaczą osoby odwiedzające Twój profil.
Autorem publikacji jest Ewa Nagel, Zespół Relacji Biznesowych.